ODB kabeldoorvoer

Hallo Skoda Fabia Combi rijders.

Wie kan mij vertellen waar de kabel vanuit de cabine naar de motorruimte wordt doorgevoerd ?
Ben dus eigenlijk op zoek naar de kabelloop vanuit de cabine naar de motorruimte en de daarbij evt. pluggen etc die de kabel onderweg tegenkomt.
Ik ben al een tijd op zoek naar een...... kabelbreuk ?!
Ik kan via de bus links onderin het dashboard géén verbinding krijgen via de ODB kabelkabel met de onboardcomputer.

Heb dit dringend nodig vanwege het uitlezen van een Motormanagement storing.
Zowel via de diagnose kast van de dealer als via mijn eigen laptop met VAG software en /ODB kabel is géén verbinding te vinden.

Graag jullie hulp.

Greetings, Claymore.

Br3cht

Actief lid
misschien eens kijken of er wel spanning op de obd stekker staat.
Via google kan je de juiste poort wel vinden waar spanning moet opstaan.

Yep, dat zou ook een oplossing zijn.
Maar da's géén antwoord op mijn prangende vraag.

Jammer, maar wel bedankt natuurlijk !!
Weet iemand een antwoord op de vraag waar ik de doorvoer en eventuele stekkerdelingen kan vinden ??

Greetings, Claymore
[moderatorbreak]Vriendelijk verzoek aan iedereen om niet de gehele voorgaande post te quoten. Dit is ons inziens onnodig. Volstaan kan worden met een direct antwoord. Als het een grote tekst is, volstaat het quoten van dat gedeelte waar het antwoord over gaat. Om een persoon te quoten kun je ook bijvoorbeeld als volgt verwijzen: @'username'. Bedankt voor jullie begrip.[/moderatorbreak]

darkprojectx

Forumguru
mag ik hierop even inhaken?
waar zit mijn stekker (odb) om de auto uit te lezen?
zou het zonde vinden heel het dashboard open te halen om hem te vinden :)

Br3cht

Actief lid
de OBD stekker steekt bij een fabia links onder het stuur
als ik het me goed herinner moet je zelfs de kap voor de zekeringen niet losmaken
(het is een rood-roze stekker)

De stekker waarop de ODB kabel kan worden gekoppeld bevindt zich links van de stuurkolom precies onder de lichtschakelaar.
Het daar aanwezige klepje kan naar beneden scharnieren en bij indrukken van een vergrendeling geheel worden neergeklapt.
Daar bevindt zich dan de blauwe ODB stekker.

[moderatorbreak]Vriendelijk verzoek aan iedereen om niet de gehele voorgaande post te quoten. Dit is ons inziens onnodig. Volstaan kan worden met een direct antwoord. Als het een grote tekst is, volstaat het quoten van dat gedeelte waar het antwoord over gaat. Om een persoon te quoten kun je ook bijvoorbeeld als volgt verwijzen: @'username'. Bedankt voor jullie begrip.[/moderatorbreak]

Br3cht

Actief lid
@claymore: dat is bij de F1, ik heb het over de F2
ik had in darkproject zijn profiel gezien dat hij Fabia combi rijd, maar verder niet gekeken bij welk bj

Br3cht

Actief lid
nee je hebt een F1, had het bj toen nog niet gezien
(check claymore zijn bericht dan dat is het voor een F1)

Bovenaan Onderaan