ODB2 & Skoda App

Hoi!

Ik had een tijdje geleden zon ELM 327 Bluetooth ding gescoord om eens te kijken wat er zoal uit te lezen valt met een app als Torque.

Nu heb ik net gezocht, maar kan met geen mogelijkheid iets vinden in de zekering kastjes (binnen en onder de motorkap) waar dit in zou passen.

Nu zat ik met later af te vragen, ik heb ook die skoda app. Zouden zij al een connector er in geklust hebben die die data uitleest via de ODB2 poort?

Wat zou er gebeuren als ik daar aanzit? Auto is nog geen week oud. Het is niet echt handig om het binnen een week gesloopt te hebben :)

Wreckingtube

Actief lid
Normaal is deze steeds vrij voor bij de dealer uit te lezen enzo met onderhoud die bevind zich onderaan (naar onder gericht) links bij de bestuurder.

Die toevallig? Dit redelijk van boven genomen door mn telefoon in het zekeringhouder vakje te stoppen.

Bijlagen

• 20161228_150900.jpg
    20161228_150900.jpg
    293,3 KB · Weergaven: 103
Ah, de stomme lul award kan ook weer worden uigereikt. Heb em gevonden!
Hij zit idd niet onderin bij de zekeringen, maar onder de zekeringen kast :)

Ik heb er nog niet goed naar gekeken. Ik zag alleen dat bij starten het voltage iig van 12.x naar 14.x ging en wat dingen oplopen. Heb nog niet rond gereden. Zal er morgen even naar kijken en kijken wat het wel/niet doet.

oco1979

Forumguru
Ah, de stomme lul award kan ook weer worden uigereikt. Heb em gevonden!
Hij zit idd niet onderin bij de zekeringen, maar onder de zekeringen kast :)

Kwist deze zitten,maar om dat nu hier uit te leggen waar die zit,fotoke doe meer dan 1000 woorden,soms :D.

oco1979

Forumguru
Torque zal je iets kunnen zien.
Standaard dingen en ook de standaard foutcodes.

Torque pro zou normaal beter moeten zijn,is betaal app(vroeger toch)

Verwacht van zo gratis app geen wonderen.

Tool voor obd kan min of meer niet slecht zijn,al heb ik hier ook een paar liggen,kleine en grote,ene werkt ook niet bij sommige wagens.

Voor twerkt heb ik een Gutmann :thumbsup:.

Ga vrij diep bij duitse wagens,voor specifieke merkgebonden foutcodes,parameters,actuatorentesten enz..

Wij hebben een universeel toestel nodig,gezien de verschillende merken.

Kan natuurlijk niet tippen aan de gekende VAG-com,vcds.

Zo gratis app is toch al iets,als je tenminste bij een foutmelding snapt wat deze wil zeggen :pieker::sterretjes: :pardon:.

Bovenaan Onderaan