Oeps..... ik merk nu pas dat ik mezelf in de verkeerde categorie voorgesteld heb destijds...

myfirstoctavia

Forumguru
Dus hierbij alsnog (copy paste uit "forum, impressies, mijn auto" d.d. 02-06-2019)

Hoi.
Nieuw op dit forum, mijn naam is Anton en woon onder de rook van Rotterdam.

Al tijden op zoek geweest naar een (goeie) Golf 4 Variant, en na veel zoeken begon ik te beseffen dat er een véél leuker alternatief beschikbaar was binnen de "platform range", namelijk: Een Octavia Combi..

Uiteindelijk besloten voor een "net even anders" model te gaan, en de speurtocht veranderde van -13 in een dozijn- Golf 4 Variant, naar een Octavia Combi 4x4. Het is er uiteindelijk één geworden uit 2002, súperstrak in de lak, 190.000 km op de klok, en dit exemplaar is tot 160.000 kilometer dealeronderhouden geweest.

Paar kléine parkeerschades, en de koppeling zit een tikkie hoog, klein "knikje" in de achtebumper (bij laadgedeelte) maar dat was ook echt álles wat ik (negatief) kon vinden tijdens aankoop 2 dagen geleden. Motorblok kúrkdroog, alsmede bak, schokbrekers, en noem alles maar op. geen spóórtje olie, nergens..
Er zaten 4 heel goeie michelins onder (energysaver, maatje 205)de ermblokken hadden méér dan genoeg vlees, remschijven zagen er perfect uit, indruk overtrof al mn verwachtingen..

Proefrit: Geen kraakje, niks... álles werkt, ook de electrische bediening van de buitenspiegels, climatronic ijskoud.. Remmen: alsof je een anker uitgooit. Sporing: kaarsrechtuit bij elke (snelweg)snelheid, nul trilling in het stuur. Ik heb 'm nu 2 dagen en ben súperblij met 't "apparaat"..
(edit) ohja.. hij heeft een splinternieuwe katalysator, de vorige eigenaar heeft die vervangen ivm met een brandend "check engine" lampje op het dash. Dat vergat ik er nog bij te vermelden.

Nu inmiddels 7 maanden verder, apk 23-12-2019 j.l. met vlag en wimpel doorgekomen, teller staat op een krappe 194.500.
De letterlijke woorden van de apk keurmeester: "dit is een hele mooie!! zonde van de kleine deukjes hier en daar, maar verder? Het is technisch 1 van de allerbeste die ik ooit gezien heb van deze leeftijd".

2.jpg 3.jpg 4.jpg 7.jpg

1.jpg

Bovenaan Onderaan