Oeps! Vergeten...

om mijzelf even aan jullie voor te stellen. Schijnt goed gebruik te zijn.:laugh:

Sinds vorige week ben ik ook de trotse eigenaar van een Fabia Combi GL/BL. En geloof het of niet maar dit is mijn eerste nieuw gekochte auto in mijn leven. Ik rijd al een jaar of 27 in een auto, maar dat waren tot nu toe altijd òf lease-auto's òf ex-lease-auto's. Nu dus voor het eerst een nieuwe privé-auto. Bewuste keuze gemaakt voor zowel milieu als portemonnee. Maar zeker ook gekozen voor value-for-money. Want voor dat geld is er volgens mij geen betere auto (qua comfort en ruimte) op de markt. Bovendien wilde de dealer mij heel graag uit mijn Ford naar een Skoda helpen.

Ik ben ooit begonnen in Japanners: Toyota, Honda en Mazda. Sinds 1994 heb ik, met veel plezier, uitsluitend nog in Fords rondgereden (op 1 jaar na: een Opel Omega wagon die total-loss werd gereden). Na bijna 250.000 in mijn laatste Ford werd het tijd voor een nieuwe of nieuwe 2e hands. Zoals gezegd wilde ik graag een milieuvriendelijke (lage uitstoot) een tevens zuinige auto hebben. Het hoefde ook niet meer zo groot, want ik maak tegenwoordig minder kilometers en met name in de stad is klein(er) veel handiger. Maar als ik op vakantie ga dan moet er wel wat bagage meekunnen. In dit segment kon Ford mij weinig bieden. Dus gekeken naar alternatieven en uitgekomen op de Ibiza ST (Ecomotive), de Clio Estate dCi en de Skoda Fabia Combi. Met alledrie proefgereden en plussen en minnen afgewogen. Keuze uiteindelijk laten vallen op de Skoda (zoals velen van jullie).
En dan moet ik wel gelijk bekennen dat de Skoda van de 3 genoemde auto's het minste 'sex appeal' heeft. De verhoudingen kloppen niet helemaal (smaller, hoger? ik weet niet goed waar het aan ligt, maar als je daar eenmaal overheen bent gestapt, dan is dit gewoon de beste van de 3. De Clio rijdt overigens wel soepeler (dankzij de 1.5 motor), maar biedt evenals de Ibiza veel minder bagageruimte. En als je dan moet kiezen.