offerte is nog warm

Halo Allemaal,

Vanmiddag in het noorden van het land een offerte opgehaald voor een O2 Businessline 1.6 MPi, met Stream radio en in de kleur Black magic. Het is mijn eerste lease auto dus ik ben benieuwd.Helaas was er net niet genoeg ruimte in de leaseprijs voor een 2.0 FSi. Ik hoop dat de 1.6 niet tegen valt.

Ik was eerst van plan een Volvo V-50 te bestellen maar die mocht niet van het management. Ik zoa dan in een te hoge categorie komen en dat zouden de collega’s niet leuk vinden.

Ik lees vaak het forum van mijn huidige auto (Leon TDI 110 pk) en weet dat op ze deze forums nuttige info geven. Zo las ik gisteravond nog dat de businessline er aan zat te komen en dat heeft mij vandaag een groot voordeel gegeven t.o.v. de Elegance! Heb nu zelfs Xenon verlichting.

Ik hoor op het forum allemaal productiedatums…hoe kom ik erachter wanneer mijn auto wordt geproduceerd/ geleverd.

Ronald

SkodaMan

Actief lid
De 1.6 is snel genoeg. Je kunt in de O2 ook heerlijk cruisen. Heb je echt geen dikke motor voor nodig /forum/images/graemlins/xyxthumbs.gif

Gewoon met enige regelmaat je dealer bellen. Die kunnen in de computer nakijken in welke week je auto geproduceerd wordt. Na productie duurt het nog zo'n 3 weken tot aflevering (althans, dat vertelde de dealer mij).

Dutch4x4

Senior Member
</font><blockquote><font class="small">Citaat: SkodaMan</font><hr />

Je kunt in de O2 ook heerlijk cruisen. Heb je echt geen dikke motor voor nodig /forum/images/graemlins/xyxthumbs.gif

[/ QUOTE ]

Cruisen met een dikke motor is juist heerlijk! /forum/images/graemlins/grin.gif

Okki

Donateur
1.6 MPI is een heerlijke motor. Kan je lekker schakellui mee rijden. Vanaf 40/50 in z'n 5 en dan gas geven. Gaat dan zonder horten of stoten vooruit. Ook van 100 naar 120 op snelweg zonder terugschakelen. Gaat met een FSI en/of 16 klepper bijna niet zonder terugschakelen.
Ook: lekker zuinig. Met stadsritten erbij rijdt ik gemiddeld 1 op 14,5 (met snel optrekken erbij hoor!)

Collega van me heeft een O2 1.6fsi 5 bak met 225 banden en ik rij een 2.0fsi 6 bak met 195 banden.

Nou die 1.6 wil niet echt lekker vooruit met die sloffen erop, rijdt wel lekker maar de 2.0 loopt toch net iets rustiger en heeft meer pit.

Groet WS.

Octaviarijder

Actief lid
Ik heb een O1 met de oude 1.6 en vind deze motor al voldoen. Ik heb er 205 banden onder liggen maar de 1.6 heeft nergens problemen mee en komt makkelijk met het verkeer mee en er ook nog eens goed voorbij. Lijkt mij dat de 1.6MPI in de O2 het niet veel slechter zal doen. Daarnaast vind ik een verbruik van gemiddeld 1:14 ook niet verkeerd.

Okki

Donateur
Heb verleden week met een O2 1.6 MPI automaat gereden. Zwaarder dus dan mijn O1 en in principe verbruikt een automaat iets meer vermogen...maar toch: SNEL ZAT (voor mij dan hoor)

Bovenaan Onderaan