Offerte van je S2

Ik kreeg volgende price quote van men dealer hier in Belgie.

Mijn inziens niet zo slecht!
Ik was eens benieuwd of er interesantere deals te vinden zijn.

Bladzijde 1 Offerte-blz1.jpg
Bladzijde 2 Offerte-blz2.jpg

Ja de die motor heeft een uitstoot van 114gr en belgie is de norm 115gr of lager om aantrekkelijker belast te worden.

Die bijtelling in nederland is dat een bedrag waarop je belast zult worden?
Wat kost dan bijvb een S2 voor jou prive.

In belgie bijvb wordt dit voordeel totaal anders berekend, zo word er geen rekening gehouden met de waarde van auto, enkel met de co2 uitstoot en een forfait van de prive km wat neerkomt op 5000 km
(Co2 x 0,00237 x 5000)

Voor mijn S2 zal ik prive belast worden op 112 euro, wat dus in de praktijk wil zeggen dat de wagen mij prive ong 50 euro per maand kost

*slik* (reactie van mijn vrouw : Ik hoor net dat we naar belgie gaan verhuizen).

In Nederland heb je een bijtellingspercentage op basis van de uitstoot (0%, 14%, 20% of 25%)
Standaard is 25% tenzij je auto minder uitstoot dan kan het 20 / 14 of 0 worden.

De bijtelling voor privegebruik voor meer dan 500km/jaar is dan als volgt.
fiscalewaarde auto X bijtellingspercentage = bedrag wat je op moet tellen bij je inkomen. Hierover betaal je dan belasting in de hoogste schaal waarin je zit (kan dus zelfs 52% zijn).

Dus bv auto van 30.000 in 20% = 6000,- hierover betaal je zeg 52% belasting = 3120,- per jaar = 260,- netto per maand
Hierbij ga ik er vanuit dat je bedrijf geen extra bijdrage oplegt voor het privegebruik van de auto (die zou je van de 6000,- af kunnen halen).
En dat je geen eigen bijdrage hebt omdat je boven je leasebedrag zit om uberhaupt deze auto te kunnen rijden (die moet je optellen bij de 260,-).

[Ik heb niet specifiek een s2 genomen, maar een fictief 30.000 auto in 20% uitstoot]

Martysmary

Nieuw lid
Ik hoop dat ik nog mag reageren op dit oudere topic.

Heb nu bijna 3 jaar mijn Skoda Octavia 2009 model. 1.8, 160 pk, DSG7 automaat. Het is lease via mijn eigen eenmanszaak in zweden, waar ik ook woon.

In november 2011 is de opvolgernechter besteld. Moet eind maart of begin april kopen. Zal fotos posten zodra hij er is.

De opvolger is geworden:

Skoda Superb Combi, 3.6L V6. DSG6, 4x4.
Inclusief business pakket met pdc, columbus, etc.
Inclusief electrische achterklep.
Echter wel zonder KESSY en zonder panorama dak. Vond het zelf niet zo mooi.

En de prijs, en enorm verschil met nederland: 365.000 SEK, ongeveer € 39.000.

Totale korting is wat minder, 3500 euro, maar krijg een leuke extra terug, bovenop de restwaarde van de vorige auto.

Kan noet wachten tot hij er is. Dan met de auto heerlijk een ritje van zweden naar nederland, over die autobahn:)

I'm Happy :)

Bovenaan Onderaan