OII: schema CAN-adapter voor audio

Cyrus

Actief lid
Goedendag,

Ik ben voor mijn Octavia Ambiente uit 2007 op zoek naar een bedradingsschema van de CAN-adapter voor de autoradio.

Ik wil namelijk de geschakelde plus in de CAN-adapter opnemen (die gaat nu "los" naar een ISO-steker) en daarnaast wil ik weten op welke pinnen van de CAN-steker de bedrading voor de achterspeakers zit c.q. moet komen, indien nog niet aanwezig.

Heeft iemand voor mij zo'n schema?

Meteen nog een vraag: mijn voormalige Stream MP3 radio bleef aan totdat ik de sleutel uit het contactslot trok. De huidige Pioneer AVH-32200BT gaat echter meteen uit zodra ik de motor uit zet, zelfs als de sleutel nog in het contact zit. Is daar nog iets op te verzinnen om het zo te krijgen zoals bij de Stream?

Je zou denken dat het met een aftermarket radio ook moet kunnen, want in de Seat Ibiza uit 2005 van mijn dame blijft de Sony radio ook gewoon aan totdat de sleutel uit het contact gaat.

Alvast dank voor de reacties :)

Cyrus

Actief lid
De constante en geschakelde plus zitten volgens mij goed, aangezien de radio gewoon zijn geheugen behoudt.

Ik gebruik nu nog de Can-naar-ISO verloop van de Parrot die er eerst in zat (halverwege daarvan zitten ISO-stekers) maar ik ga er een "normaal" verloop inzetten:

RAC_3200.jpg

Van het grote zwarte blok zoek ik dus de pin-out.

Overigens ben ik benieuwd waar de roze draad aan de ISO-kant (zie rechts op de foto) voor dient.

Cyrus

Actief lid
Op je "voormalige Stream MP3" zit een sticker met daarop aangegeven de pin-uitgangen...

Is dat dan 1-op-1 hetzelfde als het zwarte blok in de auto waar de verloop naar ISO in komt? De Stream ligt hier nog in de kast dus dat zou dan moo zijn!

Monteurtje

Forumguru
Die kabels van de speaker zitten altijd en overal op dezelfde plek.
Dat je radio meteen uitgaat komt dus door je geschakelde plus.
Bij de stream radio gaat dat via de CAN bus. Ik weet dat bij een nieuw type Pioneer met afneembaar scherm er een interface tussen zit. Kenwood heeft dat ook. En dan gaat je radio uit zodra de sleutel uit het contact getrokken wordt. Dat zou je dus kunnen informeren bij een speciaal zaak of je dealer.

Cyrus

Actief lid
Die kabels van de speaker zitten altijd en overal op dezelfde plek.
Dat je radio meteen uitgaat komt dus door je geschakelde plus.
Bij de stream radio gaat dat via de CAN bus. Ik weet dat bij een nieuw type Pioneer met afneembaar scherm er een interface tussen zit. Kenwood heeft dat ook. En dan gaat je radio uit zodra de sleutel uit het contact getrokken wordt. Dat zou je dus kunnen informeren bij een speciaal zaak of je dealer.

Ah, nu valt het kwartje. De zaak waar ik de radio kocht (Ron de Vries in Zwaag) gaf al aan dat ik een gewone verloop kon gebruiken of een CANbus interface, de laatste zou dan zorgen dat de snelheidspuls wordt aangeboden aan de navigatie. Omdat ik de losse navi-computer(AVIC-F220) er niet bijgekocht heb, was een "gewone" verloop goed volgens hen.

Misschien toch die CANbus interface dan maar aanschaffen?

Bovenaan Onderaan