OII: Stream vervangen door 2-DIN-systeem

Cyrus

Actief lid
Ik ben aan het dubben of ik mijn Stream MP3 zal gaan vervangen door een standaard 2-Din navigatiesysteem van Pioneer, JVC, Kenwood of Alpine.

Ik begrijp dat ik dan in ieder geval een nieuwe afdekplaat voor de middenconsole nodig heb. Kun je na het verwijderen van de Stream "gewoon" een 2-DIN systeem monteren of zijn er nog andere onderdelen benodigd? Zo ja, welke onderdelen zijn dat dan?

Zonder nu een discussie op te starten over welk systeem het beste is: mochten jullie één van de genoemde merken een aanrader of juist afrader vinden dan stel ik het natuurlijk zeer op prijs om dat te weten.

@mods: mocht dit topic meer op zijn plaats zijn in de ICE-sectie, dan vind ik het natuurlijk prima als dit verplaatst wordt.

Monteurtje

Forumguru
Als je een twee DIN systeem gaat monteren heb je ook een soort inbouwframe nodig. Als je weet welk systeem je wilt, dan moet je voor dat systeem in inbouwframe hebben. Als dat systeem ook via de dealer te krijgen is, dan kunnen zij ook een inbouwframe bestellen.
Dus als je laat weten welk systeem je wilt gaan inbouwen, wil ik wel kijken of de dealer daar een inbouwframe voor heeft.
Ik weet dat die van Pioneer en Kenwood (met dat afneembare display) te krijgen zijn. Want die heb ik wel eens ingebouwd in een Ocatvia II. Maar misschien weet het bedrijf waar je het navigatiesysteem koopt dat ook wel. Want ze zijn voor meerdere modellen geschikt. Golf, Superb, Passat e.d.

Cyrus

Actief lid
@Monteurtje: dank voor je info. Het gaat zeer waarschijnlijk een Pioneer worden (F310BT, F320BT of F710BT). Enig idee van de kosten van zo'n frame? Hoeft niet heel exact, gaat er om dat ik een beetje een idee heb bij de kosten.

Monteurtje

Forumguru
Voor de Pioneer AVIC-F serie heb je het volgende nodig. ZA1KO419D. Kosten 50 euro. En een verloopstekker van Quadlock stekker naar ISO stekkers. ZA 1T0419J, maar er zijn ook andere nummers. Als je dat vraagt weten ze het wel. Kosten 15 euro.

Bovenaan Onderaan