Oil pressure engine off melding en de mogelijke oplossing

Zoals ik al eerder had vermeld had ik regelmatig de melding "oil pressure, engine off" op het matrix dot display. Het vervangen van de oliedruksensor gaf geen oplossing. De dealer heeft echter nu ook de motorolie en oliefilter vervangen en een van deze twee of misschien de combinatie van de opties lijkt het probleem opgelost. Ik heb in ieder geval de laatste 2 weken geen melding meer gezien.

Dus mocht iemand anders een soortgelijke melding krijgen zonder dat er verdere klachten wordt geconstateerd dan is dit dus een mogelijke oplossing.

LT83

Forumguru
Oliecarter schoonmaken kan ook een optie zijn. Misschien dat er olieresten tegen het zeefje daar aankomen waardoor het (tijdelijk) gedeeltelijk dicht gaat zitten. Dit was bij mij het probleem een paar jaar geleden.
Wel echt heel gevaarlijk, niet genoeg olie is einde motor.

Cordoba

Forumguru
Ik vraag me wel af:
- is er soms een monteur 'vergeten' bij een beurt het oliefilter te vervangen
- of heeft men misschien met de verkeerde olie gevuld (bijv. voor een diesel)

Ik neem aan dat de olie niet extreem vuil was, of andere bijzondere kenmerken had.

Ketting is natuurlijk vaker voorkomend probleem bij de 1.4 TSI, maar of er nu werkelijk verband is?

Van de dealer heb ik begrepen dat de olie niet erg vervuild was, net als het filter. Ben in ieder geval blij dat het probleem nu opgelost lijkt te zijn.

Bovenaan Onderaan