Oil sensor workshop!

Drieske

Nieuw lid
Sinds vanmorgen geeft mijn Octavia Combi 1.6tdi CAYC een melding op het MFD 'Oil sensor workshop!'. Olie is op peil, er is druk en het smeersel komt wel degelijk op temperatuur. Ik laat m vanmiddag uitlezen bij mijn garage, maar zijn er hier mede forumleden die hetzelfde probleem hebben gehad? Oliepeil sensor karter?

Laatst bewerkt:

Hakar

Donateur
@Drieske
Geen beschermplaat meer onder het blok?
Of ooit eens WD 40 in de motorruimte gebruikt?

Je hebt je auto ooit aangeschaft bij Wagenaar in Ureterp als ik het goed heb.
Woon je ook toevallig daar in de buurt?
Ze komen hier in de regio steeds vaker op bezoek.

Onlangs hier in Roden ook bezoek van zo'n beest gehad in de Pug 205.
Had zijn maaltijd, een homp brood achtergelaten.

En vorige week nog eentje hier op de hoek van de straat zien lopen in de nacht, die vluchtte naar het westen weg.
En omdat er veel overgangen zijn over de Bakkefeanster Feart kan hij misschien doorgelopen zijn.

Het is slikken, je verlies nemen, en zelf opdraaien voor de kosten helaas.
En balen!

Canon-Eye

Forumguru
En vorige week nog eentje hier op de hoek van de straat zien lopen in de nacht, die vluchtte naar het westen weg.
En omdat er veel overgangen zijn over de Bakkefeanster Feart kan hij misschien doorgelopen zijn
Die gaat niet ver weg, hoor. Het zijn territoriumdieren, ze hebben allemaal hun eigen gebiedje. Wegvangen mag niet want ze zijn beschermd, maar heeft ook geen zin omdat een vrijgekomen territorium doorgaans binnen korte tijd weer wordt opgevuld.

Ik heb een tijdlang een heel nest inclusief jonkies in een spouwmuur gehad. Was nog een heel gezoek naar hun ingang, die zat helemaal aan de andere kant van het huis. Goed afgedicht met gaas waardoor ze er niet meer in konden komen; als bijna 2 jaar niet meer gehoord of gezien.
Van de Fabia Greenline zijn ze trouwens wel altijd netjes afgebleven. Ze waren blijkbaar tevreden met de kippen en eenden van de buren...

Drieske

Nieuw lid
@Drieske
Geen beschermplaat meer onder het blok?
Of ooit eens WD 40 in de motorruimte gebruikt?

Je hebt je auto ooit aangeschaft bij Wagenaar in Ureterp als ik het goed heb.
Woon je ook toevallig daar in de buurt?
Ze komen hier in de regio steeds vaker op bezoek.

Onlangs hier in Roden ook bezoek van zo'n beest gehad in de Pug 205.
Had zijn maaltijd, een homp brood achtergelaten.

En omdat er veel overgangen zijn over de Bakkefeanster Feart kan hij misschien doorgelopen zijn.

Het is slikken, je verlies nemen, en zelf opdraaien voor de kosten helaas.
En balen!

De beschermplaat zit er zeker onder, goed vast en correct gemonteerd. Die krengen wurmen zich echter overal langs, in en doorheen. Auto inderdaad bij Wagenaar in Ureterp gekocht en daar heeft hij vanmiddag ook op de brug gestaan. Kabels zijn gesoldeerd en storingsgeheugen is uitgelezen en gewist. Tevens een 'verschrikker' laten plaatsen, hopelijk helpt het. Fijne garage en altijd prima service :thumbsup:

Ik woon inderdaad in de buurt van Ureterp. Je ziet hier in de omgeving steeds van die zelf gefabriceerde bakken met gaas onder de auto's liggen, het lijkt wel een plaag. Fijn dat ze beschermd zijn, maar je kunt er veel ellende en kosten door krijgen.

De schade viel dit keer gelukkig mee en hopelijk blijft het bij 1 bezoek (ervanuit gaande dat zo'n pieper met hoge frequentie signalen helpt)!

Hakar

Donateur
WCblokjes van de diverse supermarkten schijnen ook goed te helpen.
Wel wekelijks wisselen van geur, want die krengen (ben ik met je eens) passen zich zeer snel aan aan veranderende omstandigheden.

Bejagen mag niet, maar soms worden ze ook slachtoffer van het verkeer, en daar staat (nog) geen sanctie voor. :pieker:

Hakar

Donateur
@Canon-Eye Ik weet het, maar hoop doet leven, en al weken geen rommel meer onder de kap van de Pug aangetroffen.
En of dat nu aan de wc blokjes van de aldi ligt of aan het feit dat ik hem 50 meter verderop heb geparkeerd, :pieker:

Maartenvds

Forumguru
Balen zeg! Zo een verschrikker werkt erg goed! Mijn vader zat vaak voor zijn werk in de regio's waar de marters voorkomen een keer heeft zo een beestje flinke schade toegericht en toen heeft die ook zo een kastje laten plaaten en nooit meer last van ze gehad!

Drieske

Nieuw lid
Balen zeg! Zo een verschrikker werkt erg goed! Mijn vader zat vaak voor zijn werk in de regio's waar de marters voorkomen een keer heeft zo een beestje flinke schade toegericht en toen heeft die ook zo een kastje laten plaaten en nooit meer last van ze gehad!

Ik hoop dat ik net zoveel geluk heb als jouw vader en dat het bij 1 bezoek blijft! Ze kunnen inderdaad flink wat schade aanrichten, wat dat betreft heb ik nog mazzel gehad

jeu

Nieuw lid
Ik heb ook last van het olie lampje dat spontaan begint te branden,Maar alleen als ik eerst door een bocht ga ,ophet rechte stuk geen last er mee gisteren 600km gereden op de autoweg geen last ,kom van de snelweg af gelijk lampje met toeter aan niet steeds maar een keer of 3 dan is het weer een tijdje uit.Heb er genoeg olie in censor vernieuwd ,Wie weet wat het kan zijn of waar ik moet zoeken.

Bovenaan Onderaan