Okko meldt zich!

Okko

Lid
Dag allen,

Na vier jaar in een 2005 Octavia sedan te hebben gereden met een deuk in de motorkap en twee gaten in de achterbumper (schuld vorige eigenaar uiteraard :D is het nu tijd voor iets nieuws, en daarmee ook tijd om me hier even netjes voor te stellen.
Ik haal vrijdag mijn 'nieuwe' Octavia 1.4 150pk TSI op van de 1e eigenaar (via garage), en ben tevens overgestapt op een station. Ben erg benieuwd naar het extra vermogen (had 100pk met 1.6L benzine).

Ik woon in Brussel, maar kom uit Groningen. Hoop hier veel te leren over (klein) onderhoud, en heb al de nodige wensen aan upgrades natuurlijk (verlagen, chippen, 18" velgen etc. etc.) maar alles op z'n tijd!

Groeten Okko

Okko

Lid
Eerste impressies van de nieuwe Octavia (t.o.v. Octavia 2005, waarom niet:D):
- Wow! Alles is beter, uiteraard. Maar iets specifieker:
- stoelen zijn ongelooflijk veel beter (standaard stoelen), en armsteun in het midden is erg prettig
- 100pk -> 150 pk is een stuk meer power, maar het duurt even voordat de turbo instart. Vanaf 0km, of in lage toeren in welke versnelling ook versnelt hij niet zo snel door, en moet ie echt even op gang komen. Echter, als je 40 rijdt in z'n 3 en je geeft gas... :yeah:
- alles voelt veel degelijkere en zwaarder, ondanks dat hij bijna 200kg lichter is volgens het kentekenbewijs
- De lak is fantastisch, ik geloof 'Black Magic', en lijkt soms bijna blauw, daarna weer diepglanzend zwart
- hij is mooi stil en stabiel op de snelweg

Al met al goede eerste indrukken, nu km's maken!

Bovenaan Onderaan