Olie bijvullen

Klopp

Nieuw lid
Mijn Yeti 1.2 is sinds vandaag weer een halve liter rijker
wat ik vreemd vind is dat ik steeds vaker de olie moet bijvullen. Vorig jaar in april zelf de laatste keer gedaan afgelopen februari branden mijn lampje en ja er moest weer wat bij een liter ...gisteren brandende mijn lampje weer bleek dat er een halve liter bij moest,zit dus drie maanden tussen en 4000km verder...wat ik dan het meeste raarste vind is dat nu ineens binnen drie maanden mijn lampje gaat branden en dat was niet gebeurd tussen april vorig jaar en afgelopen februari en toen moest er een hele liter in...toen ik vroeg hoe dat kon dat mijn lampje ging branden,was de reactie ...Ja er zit een halve liter te weinig in....:sterretjes: snap er niks meer van....

Zespri

Forumguru
Als je olie verbruik meer is dan 1 liter per 1000 km dan heb je iets om je zorgen te maken.
Ja het olie verbruik is wat hoger bij de Yeti.

De 1ste vraag die je zelf moet stellen is het verbruik inderdaad hoger dan 1 liter olie op de 1000 km ?
de 2e vraag lekt tie olie ?
De 3e vraag is wat is het bouwjaar van je 1.2 TSI ... bouwjaren 2009 t/m 2010 ?
De 4e vraag is heb je bijgeluiden.. ratel geluiden en is de uitlaat erg vettig?

Als je de pijlstok bekijkt dan heb je max en min streep das een 1/2 liter

Lampje oranje brand dan zit je op je min. peil
Lampje rood dan ... kun je lopen:pieker:

Joske

Forumguru
Misschien ook nog even de totale km-stand meegeven van de Yeti en de rijstijl van de chauffeur(s) proberen te beschrijven. Gebeurt het onderhoud bij een erkende garage of doe je het volledig zelf?

CDK

Forumguru
Kennelijk controleer je nooit het oliepijl @Klopp? Normaal gesproken zou je dat wel moeten doen, zo'n lampje is een laatste hulpmiddel om je te herinneren dat er nu toch wel heel dringend olie bijgevuld dient te worden. Als je steeds vaker olie moet bijvullen duid dat op een lekkage of een hoog verbruik, in dat laatste geval dus een slechte conditie van de motor.

B

bijbeuner

Als ik al weet dat mijn auto olie verbruikt zou ik me er een vaste gewoonte van maken het regelmatiger te gaan controleren, wachten op een lampje dat aangaat zou ik niet doen.
Ik controleer meestal als de yeti zijn wasbeurt krijgt en vul dan meteen ook het ruitensproeier reservoir bij.

Eduardo

Forumguru
Ik heb nu mijn 2e Yeti 1.2TSI. Mijn eerste was een jong gebruikte occasion, de tweede is nieuw gekocht.
Ik heb nog nooit olie hoeven bijvullen. Peil staat altijd op max...
Dus dat het olieverbruik bij de Yeti 1.2TSI hoger zou zijn wordt door mij niet herkend...

Joske

Forumguru
Zou dat uitmaken voor dat verbruik?
Wel het was eerder in de gedachte om te oordelen hoeveel en wanneer er bijgevuld is. Sommige dealers vullen namelijk heel graag tot aan het max-streepje... En dat verbrandt je dan gewoonweg weer, (zou kunnen)
vandaar de vraag :)

clapton

Senior Member
2e Yeti 1.2tsi, ook hier bijvullen van olie niet noodzakelijk.
Denk dan ook dat er wat mis is met je motor.

radwi

Nieuw lid
Mijn Yeti 1.2 is sinds vandaag weer een halve liter rijker
wat ik vreemd vind is dat ik steeds vaker de olie moet bijvullen. Vorig jaar in april zelf de laatste keer gedaan afgelopen februari branden mijn lampje en ja er moest weer wat bij een liter ...gisteren brandende mijn lampje weer bleek dat er een halve liter bij moest,zit dus drie maanden tussen en 4000km verder...wat ik dan het meeste raarste vind is dat nu ineens binnen drie maanden mijn lampje gaat branden en dat was niet gebeurd tussen april vorig jaar en afgelopen februari en toen moest er een hele liter in...toen ik vroeg hoe dat kon dat mijn lampje ging branden,was de reactie ...Ja er zit een halve liter te weinig in....:sterretjes: snap er niks meer van....

Mijn Yeti 1.2 TSI die 14 maanden oud is verbruikt weinig olie.

In deze 14 maanden heb ik plm 0,5 liter bijgevuld.

Het lijkt er op dat u behoorlijk olie verliest. U moet dit bij de garage laten nakijken waar de lek zit. Lekke pakking of versleten zuigerveren of iets anders.

Heeft u ook last van olielekkage op de grond in de garage of parkeerplek?

mvg

Wim

Laatst bewerkt:

Leon54

Actief lid
Natuurlijk nooit wachten tot er een lampje gaat branden, maar gewoon met enige regelmaat de peilstok controleren. Je brengt je banden toch ook niet pas op spanning als je kunt zien dat ze halfleeg zijn...:D. Ik heb bij mijn 1.4 geen problemen, oliepeil steeds stabiel. Ik heb 1 x een halve liter moeten bijvullen. Dat was kort nadat ik de Yeti een kilometer of 10 op zijn donder had gegeven om de topsnelheid eens te meten. Ik deed dat in de vijfde versnelling. Mogelijk dat dat toen de halve liter verbruik verklaarde...?

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan