Ik heb afgelopen week mijn O2 combi 2.0 FSI voor de 30.000 km beurt ingeleverd. De man van de dealer vroeg naar mijn olie verbruik. Nu had ik een keer met een knipperend olielampje op de vluchtstrook gestaan (wel met reserve in de kofferbak natuurlijk
) en vertelde dit aan de man. Hiermee liet ik zien dat ik wel voorbereid was!
Hij trok de motorkap open en zei dat ik ook eens naar mijn koelvloeistof moest kijken. Het schaamrood
stond op mijn kaken. De vloeistof stond zo'n 3 a 4 cm onder het niveau!! Ik kijk hier nooit naar!
We hebben natuurlijk nu grotere intervallen. Vroeger stond de bolide om de 15.000 km bij de garage. Nu om de 30.000!
Een tip dus: check je koelvloeistof peil ook af en toe. Misschien deden jullie dit al wel maar ik was enkel op lage olie standen voorbereid. Vanaf nu dus ook een flesje koelvloeistof mee in de auto. (Ruimte zat in die opbergvakken)
Een tip dus: check je koelvloeistof peil ook af en toe. Misschien deden jullie dit al wel maar ik was enkel op lage olie standen voorbereid. Vanaf nu dus ook een flesje koelvloeistof mee in de auto. (Ruimte zat in die opbergvakken)