Olie lampje piept 3x en knippert om de seconde

Mnrangelier

Nieuw lid
Beste Skoda Rijders,

Het is alweer een tijd geleden, dat ik hier online was.

Ik heb een vraagje en hoop dat 1 van jullie wat meer weet!?

Ik was aan het rijden op de snelweg en toen begon het olie lampje te piepen 3x en bleef branden
Meteen auto aan de kant gezet, olie was idd leeg had nog een halve liter erbij gegooid en staat nu mooi op peil alleen nu komt het..

Bij het starten is er niks aan de hand geen lampje niks, dan rij ik 30 meter krijg ik 3x de piep daarna is de piep over maar het lampje blijft om de seconde branden, ( ANWB bij geweest wel oliedruk auto rijd normaal nog 120 km op snelweg reden om te testen met de ANWB ) ze vertrouwde het niet helemaal dus opgehaald met sleepwagen.

Iemand enig idee? net grote beurt gehad!

Groet Mnrangelier

machlo

Forumguru
Hoi Mnrangelier
Kort geleden bij mij ook dezelfde situatie. De oliedruk was goed maar bleef piepen. Oliedruksensor had de geest gegeven. Vervangen en probleem opgelost.
Marc

Mnrangelier

Nieuw lid
Hallo Machlo

Thq voor je reactie. Had je ook alleeen de piep bij het rijden en niet bij stationair draaien?

Die van mij piept alleen 3x dan is het over maar lampje blijft branden!! Had jij dit echt net zo off???

Groet

Level42

Forumguru
Ik bedoel als het lampje ZELF gaat piepen....voor zover ik weet geven lampjes alleen licht..... :D

milanseegers

Forumguru
Zou het iets te maken kunnen hebben met de grote beurt die je aangeeft te hebben gehad? Daarbij is als het goed is de olie vervangen. Hoeveel km is dat geleden? Je geeft aan dat de olie op was... Ik zou eens kijken of de filter goed zit..?

Mnrangelier

Nieuw lid
Zou het iets te maken kunnen hebben met de grote beurt die je aangeeft te hebben gehad? Daarbij is als het goed is de olie vervangen. Hoeveel km is dat geleden? Je geeft aan dat de olie op was... Ik zou eens kijken of de filter goed zit..?

Nou er staat pas 70duizend op de teller ik denk nog geen 4.000 km? Halve liter olie bijgevuld en nog 30 km meegereden, miss het oliefilter checken? Anwb zei miss verstopping? Maar denk na 30 km nog gereden te hebben dat me blokje allang gaar was!
Blijft lastig misschien klein beetje olie extra er nog bij doen? Anders sensor? Heb gwn 130 gereden lijkt me dat oliedruk dan oke is!!!?

Cordoba

Forumguru
Allereerst wat voor motorblok ligt er in, en welk bouwjaar? (Ja ik weet het... een motorblok dat piept om olie :D )

Heb je nog andere afwijkingen aan de auto (bijv. roken, minder power, veranderd brandstofverbruik)

Verder moet de boel gewoon systematisch gecheckt worden (oliefilter, eventueel oliecarter incl. zeefje voor de oliepomp enz).

Mnrangelier

Nieuw lid
Allereerst wat voor motorblok ligt er in, en welk bouwjaar? (Ja ik weet het... een motorblok dat piept om olie :D )

Heb je nog andere afwijkingen aan de auto (bijv. roken, minder power, veranderd brandstofverbruik)

Verder moet de boel gewoon systematisch gecheckt worden (oliefilter, eventueel oliecarter incl. zeefje voor de oliepomp enz).

Heee! Nou k ben zelf niet zo technisch maar wat ik weet is dat het een 1.4 mpi motor is met ketting nog het blok van tsjechie zeg ma, en een fabia van 2001 nee veder totaal geen bijzonderheden alles rijdt nog normaal! Heb er nog 30kn meegereden wat toch langs garage denk k?

Cordoba

Forumguru
@Mnrangelier Je laatste zin is niet helemaal duidelijk. MPI-blokken hebben ook de reputatie dat ze nog wel eens een lekke koppakking hebben. Ziet de koelvloeistof nog mooi roze-rood of ziet ie bruinig? Als je de olievuldop open draait, zit er dan 'mayonaise' onder de dop, en ruikt de olie zoet?

Als de motor loopt, zie je dan rookwalmen uit de uitlaat, of ruik je een zoetige lucht uit de uitlaat?

Mnrangelier

Nieuw lid
@Mnrangelier Je laatste zin is niet helemaal duidelijk. MPI-blokken hebben ook de reputatie dat ze nog wel eens een lekke koppakking hebben. Ziet de koelvloeistof nog mooi roze-rood of ziet ie bruinig? Als je de olievuldop open draait, zit er dan 'mayonaise' onder de dop, en ruikt de olie zoet?

Als de motor loopt, zie je dan rookwalmen uit de uitlaat, of ruik je een zoetige lucht uit de uitlaat?

Sorry ik bedoelde heb na de melding en oliebijvullen nog zeker 30 km gereden.. Ook vol vermogen, en laatste zin misschien toch even langs de garage!?

Nog nooit koelvloeistog bijgevuld en ja hij is mooi roze! Zat wel heel iets boven de max. Geen rook! En de geur durf k nu zo niet te zeggen! Kan ik miss nog iets olie erbij doen? Was echt leeg en ging nog geen 0,7l in fles was leeg... Zekering resetten? Oliedop ziet er goed uit! Olie is net verversd ook!

Ik heb net gauw nog even na de oliedop gekeken wat bedoel je met mayonasie? Dop is wel iets licht of de olie is iets vekleurd zeg ma... Groet!

Laatst bewerkt:

Mnrangelier

Nieuw lid
Auto staat bij garage iemand enig idee of in de versie van mij motor uit tsjechie nog dus niet de vw motor 1 of 2 sensors zitten? Hoge en lage druk?

Of zit er maar 1 in?

Bovenaan Onderaan