Olie peilstok geleider/trechter

Octa Collection

Forumguru
De trechter van de oliepeilstok is afgebroken, rondje over internet; ik ben niet de enige.
Nieuwe is besteld, kost een paar euro, het zou een soort kliksysteem moeten zijn en eenvoudig te vervangen.
Iemand nog tips en tricks?
Het betreft dus nr 21 op het plaatje.

Bijlagen

• 266115150.png
    266115150.png
    47,9 KB · Weergaven: 47

Cordoba

Forumguru
Na een jaar of 10 gebeurd het inderdaad vaker, bij verschillende modellen, motoren en bouwjaren binnen de VAG-groep. Zijn er geen delen in de motor gevallen? (hoorde vorige week van iemand waarbij er stukken in het gat gevallen waren, en bij een preventieve oliewissel dus ook brokstukken uit het carter kwamen)

Octa Collection

Forumguru
Nee er zijn geen stukken in gevallen, de buis is net boven het aansluitstuk op nr 20 afgebroken net boven het verdikte aansluitstuk, de 2 delen passen precies nog op elkaar dus de kans dat er iets ingevallen is schat ik nihil. De oude er af krijgen wordt nog wel een uitdaging denk ik, de injectorrail van het lpg zit daar ook boven gemonteerd........eerst maar eens wachten tot de nieuwe er is.

Kippie-style

Forumguru
Toevallig vandaag de mijne vervangen. Ik heb het stuk wat er zat beetgepakt met een waterpomp tang en een snelle ruk aan gegeven zodat er niks in zou vallen dat werkte. Nieuwe zo erop geklikt.
Weet niet wat voor motor erin lig bij je maar ik moest wat beugels weghalen.

Octa Collection

Forumguru
Kippie jij hebt een ander blok dan ik maar het is gelukt, heb de injector rail even losgehaald om wat meer ruimte te krijgen en met een lange punttang en schroevendraaier is het gelukt het afgebroken stuk eraf te krijgen. Nieuwe er op gezet en alles weer vastgezet.
Kan deze er weer 10 jaar tegen :jaja:

Bovenaan Onderaan