Ik heb wel e.e.a. gevonden met de zoekfunctie, maar niet helemaal gerust. Het gele olielampje ging branden, maar omdat het toevallig een druk weekje was had ik geen kans om even bij de Skoda langs te rijden. Na noodgedwongen zo'n 100km doorgereden te hebben toch maar paar tankstations bezocht voor de juiste VW506.01 of 507.00 (long life, PD). Bij de Esso hebben ze normaal die Mobil 1 met deze spec, maar bij deze niet, en bij Texaco ook niet. De bezochte Shell had ook niet. Gezien ik een beetje baalde (hoe kun je nou een motor ontwerpen met olie die bijna nergens te krijgen is???) en dacht dat met te weinig olie helemaal slecht is heb ik er toch maar VW 505.00 0W40 in gekiept (high performance bla bla). Was duur (17 euro), dus had er wel vertrouwen in.
Nu blijkt dat dit olie is voor de wat oudere niet PD-TDI's is
... Mijn vraag is: ik heb er 0.5 liter in gedaan en het is nog iets van 4500km voor de 60k beurt. Wat zouden jullie doen? Niks aan de hand? Ik bedoel 0.5 liter is natuurlijk niet veel op zeg 4 liter, en hooguit neemt de concentratie werkzame stoffen met 1/8e (0.5 op 4) af. Of is het toch anders?
Nu blijkt dat dit olie is voor de wat oudere niet PD-TDI's is