Ik heb een Octavia 1.4TSI van juni 2009. Ik heb er nu zo’n 23000 km mee gereden en ik ben erg tevreden met de auto. Maar nu komt het ik moest 1 liter olie bijvullen bij 22000 km. Is dit normaal wie heeft hier ook ervaring mee?
Groet vincewam
Ik zou me absoluut geen zorgen maken. Vooral als ze nog jong zijn en op het VOI programma zitten (longlife olie) willen (T)FSI motoren een flinke slok olie lusten.
niet druk over maken, iedere goeie motor verbruikt, zou hij niks verbruiken dan is het niet goed
Dit is al de 2e keer dat ik dit van je lees, verklaar je nader!
In mijn ogen is olievebruik niet nodig. Tenminste het is helemaal niet erg als je niet hoeft bij te vullen tussen je beurten.
Ik heb een Octavia 1.4TSI van juni 2009. Ik heb er nu zo’n 23000 km mee gereden en ik ben erg tevreden met de auto. Maar nu komt het ik moest 1 liter olie bijvullen bij 22000 km. Is dit normaal wie heeft hier ook ervaring mee?
Groet vincewam
Belangrijkste functie van olie is het smeren van bewegende/draaiende delen, en aangezien de zuigerveren nooit voor 100% afdichting kunnen zorgen, zal er altijd wat olie verbruikt worden. Tegelijkertijd zal er ook wat vervuiling van de olie optreden door condensvorming, verbrandingsresten, etc.
Eén en ander kan elkaar opheffen, waardoor het lijkt alsof er geen olieverbruik is...
Ik zou bijna beweren dat jij voor je overmatig getunede auto zelfs een ander type olie zou moeten toepassen... Maar goed ik neem aan dat dergelijke kennis bij JD voorhanden is, net als het verhaal van "olieverbruik"...