Olie vervangen, wat kost het?

darkprojectx

Forumguru
Mijn Faberiaan geeft aan dat hij nieuwe olie wil,

nu vraag ik me af wat dit gaat kosten.

dus olie (4liter? 5w30) en een oliefilter (natuurlijk).

wat mag je dan bij de dealer afrekenen? (gezien het feit dat er nog weleens prijs verschillen zitten tussen de dealers)

Maarten

Forumguru
Waarom bel je niet een paar dealers in jouw omgeving en je weet precies wat het je kost?
Je hebt er weinig aan te weten wat iemand in Friesland betalen moet terwijl jezelf in Limburg woont, toch?

darkprojectx

Forumguru
dat was omdat ik al de hele morgen de dealer aan het bellen ben maar zij daar schijnbaar maar 1 telefoon hebben voor hun onderhoud aan Audi, VW, Skoda en Seat... "al onze lijnen zijn op dit moment in gebruik, u wordt zo spoedig mogelijk geholpen" :biggthumpdown:

maar de Faberiaan mag ook een kleine beurt krijgen, dus het gaat 110 euro kosten bij mijn dealer, en hij mag vrijdag 12 november op komen draven. Beetje jammer dat het een maand moet duren voor je er terecht kan..

Captain Hook

Forumguru
@donkereprojectonbekend:
Het wisselen van de olie is inbegrepen ja. Als je gaat terugrekenen is het wisselen van de olie het duurste ingrediënt van zo'n hele onderhoudsbeurt. Voor de rest stel het weinig voor.

darkprojectx

Forumguru
ah kijk, dat is een handig overzicht!

om de 15.000 km de olie verversen.. dat is nogal!
maar als de olie bij de beurt inbegrepen zit dan valt het inderdaad mee.

___JC___

Forumguru
Is overigens iets wat je echt goed zelf kan doen. Je hebt alleen iets nodig om je auto omhoog te krijgen. Een brug is dan superhandig, maar die heeft niet iedereen ter beschikking natuurlijk, ff de voorkant opkrikken dan dan natuurlijk ook.

-auto opkrikken.
- bout onderaan het carter eruit draaien.
- olie eruit laten lopen en de oliefilter losdraaien.
- nieuwe filter erop, plug dr weer in draaien (let op pakking ff vervangen)
- en nieuwe olie erin, hoeveelheid en viscositeit volgens het boekje uiteraard.

Denk dat je dan voor 30 a 40 euro klaar bent en een uurtje werk...

EdK

Forumguru
Volgens mij zijn de prijzen echt exclusief de onderdelen en vloeistoffen
Want elke keer lees ik weer over mensen die die ruitenwisservloeistof zo duur vinden.
Dus zou maar even vragen hoe de prijs is opgebouwd als je bij de balie staat.

FredV

Banned
gewoon 110 euro voor de beurt (Fabia I), EXCL de gebruikte materialen dus...

[MODERATORBREAK]Graag aandacht voor het onnodig quoten![/MODERATORBREAK]

FredV

Banned
Vloeistoffen worden bijgevuld. Dus die staan nooit op de rekening??????

[MODERATORBREAK]Graag aandacht voor het onnodig quoten![/MODERATORBREAK]

EdK

Forumguru
Zal het volgend jaar eens in de gaten gaan houden.
De RR zegt dan wel dat ik met 1800Km weer aan beurt toe ben, maar tsja weet niet maar heb het gevoel dat de dealer die gaat doen en geheel gaat betalen !

corsaar

Senior Member
De op skoda.nl genoemde onderhoudsprijzen zijn toch echt inclusief olie en vloeistoffen.
Daarvoor is dat lijstje gemaakt om niet voor verassingen te staan.
Trouwens opel had ook al zoiets en waarschijnlijk vele andere merken.

FredV

Banned
De op skoda.nl genoemde onderhoudsprijzen zijn toch echt inclusief olie en vloeistoffen.
Zal er opletten over 13.800 km...
En dan vooral dat er geen klein materiaal, remvloeistof, koelvloeistof, motorolie, transmissieolie en ruitensproeiervloeistof op staat...

Herstel, excl remvloeistof, das apart....

Bovenaan Onderaan