Olie verversen. Hoeveel liter?

Oknot

Forumguru
Geïnspireerd door de nieuwe shell 0w30 norm heb ik gelijk maar 5 ltr besteld. Nu vraag ik me alleen af, hoeveel liter moet ik eigenlijk verversen? Staat me voor de geest dat het 3.6 liter is maar daar ben ik niet zeker van.

Joske

Forumguru
Even toevoegen over welke motor dit gaat? :cool:

EDIT: een 1.4TSI uit 2009? een CAXC motor dus volgens mij, kijk even in de bijlage is inderdaad 3,6 liter.

Bijlagen

• oliespecificaties S2.pdf
    46,2 KB · Weergaven: 12

Oknot

Forumguru
@Joske, thnx. Dan geef ik dat door volgende week maandag bij HBT techniek. Geeft me weer een goed gevoel als ik daar wegrij. Schoon gestraald inlaattraject,nieuwe bougies en schone olie. Daar word ik dan weer blij van:D.

andrehj

Forumguru
Geïnspireerd door de nieuwe shell 0w30 norm heb ik gelijk maar 5 ltr besteld. Nu vraag ik me alleen af, hoeveel liter moet ik eigenlijk verversen? Staat me voor de geest dat het 3.6 liter is maar daar ben ik niet zeker van.
Is jouw auto geleverd zonder instructieboekje? Tip: die kun je ook gewoon downloaden.

Oknot

Forumguru
@andreh, instructieboekje heb ik hoor. Maar toen de vraag in me opkwam had ik geen boekje voorhanden. Gelukkig is het forum ook een soort instructieboek 2.0 en heeft er altijd wel iemand het verlossende antwoord.
@Highway, ik heb er ook zeker zin in. Heb al zoveel positieve berichten over Tom gelezen. Het zal ongetwijfeld een leuke en leerzame dag gaan worden idd.

Bovenaan Onderaan