Olie voor V6

SuperBeeb

Forumguru
Welk merk olie gooit de dealer standaard in een Skoda?
Voor de vakantie wil ik er nog een beetje bijgooien. Bon van de laatste beurt vermeldt wel dat het 5W30 Longlife III moet zijn, maar geen merk.
Het gaat me er niet om wat het beste merk zou moeten zijn of om persoonlijke voorkeuren, wil alleen zelfde olie bijvullen. Alvast bedankt!

ertromp

Forumguru
Welk merk olie gooit de dealer standaard in een Skoda?
Voor de vakantie wil ik er nog een beetje bijgooien. Bon van de laatste beurt vermeldt wel dat het 5W30 Longlife III moet zijn, maar geen merk.
Het gaat me er niet om wat het beste merk zou moeten zijn of om persoonlijke voorkeuren, wil alleen zelfde olie bijvullen. Alvast bedankt!
Merk kan per dealer verschillend zijn. Als de specificaties maar kloppen

SuperBeeb

Forumguru
OK, thanks. Zag dat Skoda en Castrol samenwerken, dus dat zal iig wel goed zijn. En anders maar bijvullen met olijfolie :D

bobbl

Forumguru
Mijn V6 rijdt met 5W30 Kendall olie, bij een service punt van Skoda.

Ik vraag altijd een paar liter extra bij de eerste service.
Neem dan een lege olie can mee, waar ze dan dezelfde olie in doen voor het geval dat, maar hij verbruikt geen druppel olie tussen de beurten.

error404

Senior Member
Die van mij ook zoals bobbl, gevraagd bij de Skoda garage. Als reserve in de kofferbak. Gelukkig niet nodig.

CDK

Forumguru
Bij mij zit er sinds eind december 2015 / nu zo'n 10k km 0W30 in van Shell. Via Twitter aan Skoda NL gevraagd of het toch wel echt de juiste olie is die de dealer er in heeft gekapt en ze hebben me dat bevestigd. Het verbruik / gebruik hou ik nauwlettend in de gaten en vertoont geen positieve / negatieve verandering tov de 5W30 die er voorheen in zat.

Bovenaan Onderaan