Olie vraagje

Dennis79

Nieuw lid
hi!
Heb een Octavia 2, 1.9tdi, 200.000 gelopen.
Gisteren apk gehad, schokdempers voor moesten vervangen en daarna goedgekeurd. Ook winterbanden erop.

Vanochtend na het starten ging oliepeil lampje branden. Direct bijgevuld, denk 200ml ofzo. Vandaag maar werk op en neer? Totaal 150km, reed prima. Vlakbij huis ff langs de winkel en bij starten weer lampje aan. Voor bijvullen ff peil gechecked, zat aan onderkant, op randje zeg maar. Weer bijgevuld met restant fles, 200-250ml.

Ik zie geen olievlek onder de auto. Kan er iets lekken? Kan het zijn dat ik niet genoeg bijgevuld had in eerste instantie? Kan een auto zo plots heel veel olie gaan gebruiken?

Dank!

Antera

Donateur
Vul hem bij tot hij een klein stukje onder het bovenste streepje staat. Je moet na het vullen ook elke keer even peilen. Olie lampje aan is eigenlijk al te laat. Zorg altijd dat je olie op peil blijft.

hemi24

Forumguru
Kan het zijn dat ze vergeten zijn het nieuwe oliefilter te vullen voordat ze deze hebben gemonteerd?

De eerste 100 a 160 km na het openen en sluiten van de motorkap schijn je ook geen melding te krijgen...

Dennis79

Nieuw lid
Ha Peter, maar hoe zou je dan de tweede keer het lampje kunnen verklaren? Kan de sensor storing hebben? Oliedruk heeft een ander lampje zag ik in het boekje.

Hemi, voor zover ik weet geen filter vervangen ofzo, heb geen beurt laten doen. Alleen apk. Hij is wel aan een beut toe trouwens, intervalmetertje piept em er komt een sleuteltje in beeld.

Bovenaan Onderaan