Oliepeil 1.8 TSI

Den Deze

Nieuw lid
Ik heb gebruik gemaakt van de zoekfunctie maar ik vind niet echt een antwoord op mijn vraag.
Sedert mei 2012 heb ik een Octavia Combi en hier staan nu 11.500km op.
Af en toe check ik het oliepeil eens en deze staat momenteel in de helft (tussen min & max).
Is dit nog een goed oliepeil of is dit te weinig?
Als ik op mijn werk even rondhoor bij de techniekers (ik werk in een transportbedrijf) dan zeggen ze dat dit ideaal is?

Wilko

Senior Member
De handleiding van je O2 had je waarschijnlijk sneller een antwoord gegeven dan de zoekfunctie hier op het forum.

En ja, dat is een prima peil. Komt het onder dat streepje (of krijg je een melding op je display) dan kun je er wat olie bij gieten (niet overvullen).

Hendrik5E

Senior Member
Ja klopt Den dat is helemaal goed! Hou de mijne in principe altijd zo maar het is alleen zo moeilijk te zien met deze dunne pijlstok!!!

Canon-Eye

Forumguru
Af en toe check ik het oliepeil eens en deze staat momenteel in de helft (tussen min & max).
Is dit nog een goed oliepeil of is dit te weinig?
Gelet op de begrippen 'minimum' en 'maximum' is elke stand daartussenin goed. Eronder is te weinig, erboven is teveel.

Het instructieboekje zal wel aangeven wat de bijvul-hoeveelheid is om van 'min' weer op 'max' te komen.
Ik meen me uit mijn OII-tijd te herinneren dat dit 0,5 liter is, maar dat weet ik niet zeker dus kun je dat 't beste even nakijken...

Bovenaan Onderaan