Oliepeil Automaat Fabia 1 2001

snarf12345

Nieuw lid
Kan iemand mij vertellen hoe het oliepeil moet zijn van mijn automatische versnellingsbak skoda Fabia 1 uit 2001.
Er hangen zag ik een paar druppels olie aan mijn bak, ik vermoed maar dat is moeilijk te bepalen dat de pakking van het onderste deksel wat lekt.
Het vulpijpje losgehaald, en zag dat het pijl ongeveer 4 cm onder de bovenkant staat.

Bijvoorbaat dank

Cordoba

Forumguru
Leuk dat je je even voorstelt. :473:

Ik vraag me af waar je naar gekeken heb, uit de tekst krijg ik de indruk dat je naar het oliepeil van de motor hebt gekeken, en niet naar de versnellingsbak/automaat.

snarf12345

Nieuw lid
Cordoba bedankt voor je reactie,
Maar ik heb mijn Fabia met 55000 op de teller gekocht bij een dealer vorig jaar 50km bij mij vandaan.
Een buitenkansje met 10 jaar leeftijd, alleen is er ooit iets gebeurd waardoor de peilstok is verdwenen.
Ben gisteren toch even naar de lokale dealer geweest, die begon vreemd te kijken want er miste iets! ook het instructieboekje geeft niets aan over het oliepeil, (is trouwens voor de helft in het Hongaars).
Heb trouwens een Fabia met het probleem dat de Cruise Control zomaar spontaan op hol slaat, de Dealer waar ik hem gekocht heb, stond met zijn handen in het haar, ik weet het niet meer kreeg ik te horen, alle modificaties zijn gedaan.
Vorige week ging de Cruise control wederom op hol en ging naar maximale toeren, ik vermoed dat de automaat hierdoor een tik heeft gekregen.
Vaan daar plotseling een paar druppels olie onder de bak.
Mijn lokale dealer denkt trouwens dat het probleem bovenop de bak zit en heeft inmiddels een keerring besteld.

Cordoba

Forumguru
Als je even op het forum zoekt, vind je beslist een link naar een Engelstalig instructieboekje (kun je evt. printen en in de auto leggen voor noodgevallen). Ook op marktplaats kun je soms instructieboekjes vinden, en sommige sloperijen bieden ze ook aan.

Dat de hendel van cruisecontrol vervangen moet worden (of de schakelaars/contacten) gebeurt wel eens vaker, maar meestal is de klacht dat ie niet ingesteld kan worden, of dat bepaalde functies niet werken. Ik vraag me af of in jouw geval de schakelaar waarmee je de CC de snelheid een stapje kunt laten verhogen, niet gewoon blijft hangen, waardoor ie denkt dat je vraagt om de CC-snelheid te verhogen.

The bone collector

Senior Member
Cordoba bedankt voor je reactie,
Een buitenkansje met 10 jaar leeftijd, alleen is er ooit iets gebeurd waardoor de peilstok is verdwenen.
Ben gisteren toch even naar de lokale dealer geweest, die begon vreemd te kijken want er miste iets! ook het instructieboekje geeft niets aan over het oliepeil, (is trouwens voor de helft in het Hongaars).
Heb trouwens een Fabia met het probleem dat de Cruise Control zomaar spontaan op hol slaat, de Dealer waar ik hem gekocht heb, stond met zijn handen in het haar, ik weet het niet meer kreeg ik te horen, alle modificaties zijn gedaan.

Het is maar wat je een buitenkansje noemt :). Een Cruise Control die op hol slaat lijkt me niet echt veilig.

snarf12345

Nieuw lid
Ik dank jullie voor de aandacht in deze, ik zal gaan zoeken voor het boekje in het forum.
De schakelaar/handel is reeds vernieuwd, wat ook vaker voorkomt is dat de Cruise Control de motor af laat slaan als je de ruitenwissers aan hebt en dan de richtingaanwijzer gebruikt.
Ook is er iets vernieuwd achter het dashboard, weet niet wat.

Mijn remedie op dit alles is dat ik vanaf nu maar geen Cruise Control meer gebruik, erg jammer het rijdt erg relaxed.

Bovenaan Onderaan