Olieverbruik 2. 0 TDI

octofreak

Actief lid
Na ruim 14.000 km moet ik alweer /forum/images/graemlins/1884.gif olie bijvullen.
IK kan mij herinneren van mijn octo I dat ik het daar om de 30.000 km kon doen en dat deed de dealer bij een grote beurt. Heerlijk was dat.
Nu dus ogenschijnlijk om de 7.000 km.

Ik ben nu benieuwd of dit bij dit model gewoon is.

Laat jullie ervaringen horen! /forum/images/graemlins/aangenaam.gif
Let op: het gaat om de 2.0 TDI

Bij mij is het ongeveer 1 liter per 10k km. Ben benieuwd of het na de eerste beurt minder wordt. Het olieverbruik hangt heel erg af van de rijstijl. Een slordige 2000 km "zwaar" gebruik (Duitse autobahn) is al snel goed voor een halve liter olie.

VEEJAY

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Bij mij exact het zelfde als bij veejay!

[/ QUOTE ]

Foei Ralph jij hebt je auto slecht ingereden /forum/images/graemlins/grin.gif

bert

Lid
Heb nu na 6 weken ca 8300 km op de teller staan en nog geen druppel olie bijgevuld. Ook niet na veel autobahn kilometers. Immidels al ruim 210 op de teller gehad. /forum/images/graemlins/489.gif

octofreak

Actief lid
@ Veejay, had inderdaad al gezocht maar niets gevonden.

Heb vandaag even met de dealer gesproken.
Het schijnt zo te zijn dat door de milieueisen van tegenwoordig de olie steeds dunner wordt.
Daarnaast wordt olie verdund door brandstof.

Tel alles bij elkaar op een je moet vaker olieverversen.
De dealer zei daarnaast dat zij alle mensen die nu een auto kopen extra informeren om goed olie te peilen. Dit geldt met name voor de 2.0 omdat dit een nieuwe motor is.

@Bert, mazzelaar, maar voor hoelang????

Kunnen we niet vertrouwen op het lampje? De pijlstok is nogal lastig af te lezen vindt ik!

In begin na 1000km 1x gepijld en stond nog op max.

Bij mij ging het lampje na 8000 km branden, en was de dorst ongeveer 3/4 liter. Voor die tijd 1 keer gepijld bij 1000Km, en stond toen op max. Maar goed dat de leasemaatschappij de olie betaald, niet normaal wat ze daar voor durven te vragen.

rickske

Actief lid
Ik had ook verschillende keren gepijld tot 10000km was er nauwelijks iets verbruikt en toen op vakantie vertrokken en bij het terugkomen bij 11500km begon het lampje te branden,toen eens met de service dienst van skoda getelefoneerd en die zegden me dat ik verder kon rijden tot het rode lampje aangaat en bij het thuiskomen onmiddelijk 300 cl bijgevuld en dit toen om de 2500km moeten doen tot de eerste service beurt op 17500km.Tot op heden is er nog geen olieverbruik op 22500km.

Karstieman

Forumguru
Ik heb net de olie gecontroleerd en hoef, na 4000km, nog niets bij te vullen /forum/images/graemlins/smile.gif

octofreak

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Ik had ook verschillende keren gepijld tot 10000km was er nauwelijks iets verbruikt en toen op vakantie vertrokken en bij het terugkomen bij 11500km begon het lampje te branden,toen eens met de service dienst van skoda getelefoneerd en die zegden me dat ik verder kon rijden tot het rode lampje aangaat en bij het thuiskomen onmiddelijk 300 cl bijgevuld en dit toen om de 2500km moeten doen tot de eerste service beurt op 17500km.Tot op heden is er nog geen olieverbruik op 22500km.

[/ QUOTE ]

@Rickske
Nu ben ik wel even benieuwd, hoe lang heb jij nog doorgereden met het oranje lampje?

Ben namelijk wel nieuwsgierig na hoeveel km het rode lampje gaat branden. Altijd handig om te weten.

Karstieman

Forumguru
Ik vind 500km verderrijden ook best lang !
Wel handig dat we dit horen, want ik zou ook in de stress schieten als het lampje aanspringt /forum/images/graemlins/smile.gif

VEEJAY

Forumguru
Dank je Karstieman, ik dacht dat ik de enige stresskip was /forum/images/graemlins/winkie.gif

octofreak

Actief lid
Ligt er natuurlijk alleen nog aan hoe je rijstijl is... /forum/images/graemlins/blush.gif want dan is het wellicht wel minder dan 500 KM.
Maar dat geldt niet voor mij.

octofreak

Actief lid
En inderdaad, ik stond ook de volgende dag bij de dealer om direct bij te vullen... /forum/images/graemlins/smirk.gif

Rickske bedankt voor het antwoord op mijn vraag. /forum/images/graemlins/aangenaam.gif

Bovenaan Onderaan