Olieverbruik

blacktdi

Actief lid
Ik ben wel eens benieuwd wat het gemiddelde olieverbruik is van de Octavia's met een diesel motor. De mijne heeft tot nu toe, 13000km, 0.6 liter olie verbruikt. Uit mijn ervaring met TDI motoren weet ik dat het wel minder zal worden maar de eerste 70.000 km zullen er nog wel de nodige liters bij moeten.

LazyLee

Nieuw lid
Heb er nu 36.000 km op zitten en 2 liter olie. Moet wel zeggen dat de laatste bijvulling bij 21.000 km was. (En natuurlijk ververst bij de 30.000 beurt...)

Mark

Banned
Op 1000 km (nazicht garage) hebben ze 1l.! moeten bijvullen, bij aflevering stond de peilstok op max..
Nu bijna 5000km op de teller zo goed als geen verbruik, ga het morgen of overmorgen nameten.

Mark

Banned
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Mark</font><hr />

Op 1000 km (nazicht garage) hebben ze 1l.! moeten bijvullen, bij aflevering stond de peilstok op max..
Nu bijna 5000km op de teller zo goed als geen verbruik, ga het morgen of overmorgen nameten.

[/ QUOTE ]
Sorry te laat gezien dat het over de Octavia ging /forum/images/graemlins/blush.gif .

Na 5000Km (sinds 17-2) nog geen druppel olie nodig. Advies van de dealer was om elke 1000Km het peil te controleren. In ieder geval voor de eerste paar duizend kilometers.

ougie

Forumguru
Nog geen druppel, na 10.000 km. Heb voor nood wel alvast een litertje long-live in de achterklep liggen. Beter mee-verlegen dan om-verlegen zeg ik altijd maar. /forum/images/graemlins/winkie.gif

Bij 10.000 km ging het oranje lampje aan, 0.8 liter longlife bijgevuld.
Kilometerstand is nu ong. 13000.

Ericpeeke

Actief lid
Heb wel geen diesel, maar in ruim 10.000 km (nog) niets hoeven bijvullen /forum/images/graemlins/laugh.gif. Is een stuk beter dan mijn vorige auto (Fabia 1.4 16v). Daar moest elke 5000 km toch wel een half tot heel litertje bij.

Bovenaan Onderaan