Oliewissel octavia RS hybride

Peter@77

Nieuw lid
Heeft er iemand al een oliewissel/onderhoud laten doen op zijn Octavia RS hybride bouwjaar 2021?
Ik heb een afspraak in de garage voor een eerste onderhoud, 15000km, nu vraag ik mij af wat dit gaat kosten.

jongetje

Forumguru
Kun je dat niet beter aan de garage vragen.
Maar dan heb je goed door gereden, ik heb nog geen 10 procent van jouw km's gereden sinds in hem heb (januari 2021).

Peter@77

Nieuw lid
Ik zal het anders zeggen , het is eigenlijk jaarlijks onderhoud dan, de garage heeft een melding gekregen vanuit Skoda dat mijn wagen bijna onderhoud nodig heeft , ik heb hem van juli 2021, zit nu op 12000km, mailtje gehad dat ze afspraken aan het inplannen zijn vanaf juli. Ik heb ook gevraagd wat dit gaat kosten maar daar kon hij geen antwoord op geven "omdat ze pas 3 dagen op voorhand het onderhoud voorbereiden en dan pas de onderdelen in het systeem zetten." Zeer raar denk ik wel, want welke onderdelen? Filters en wat olie. Die prijs kunnen ze toch wel ongeveer weten hé.
Ik krijg ook wel melding op mijn scherm dat elke dag afteld, momenteel komt er op binnen 20 dagen onderhoud nodig.

Tees

Donateur
Ik neem aan dat je op LongLife interval zit, dus dan zou er niet eens een oliewissel gedaan worden bij 15k km / 1 jaar. Dit zal dan vooral een inspectiebeurt zijn, hooguit een interieurfilter vervangen of zo.
Vroegah kon je op de Skoda website vinden wat de kosten van een beurt waren bij de dealer, je zou eens kunnen zoeken of dat nog steeds zo is?

Heeft er iemand al een oliewissel/onderhoud laten doen op zijn Octavia RS hybride bouwjaar 2021?
Ik heb een afspraak in de garage voor een eerste onderhoud, 15000km, nu vraag ik mij af wat dit gaat kosten.
Ik heb vorig jaar september mijn RS voor de eerste keer weggebracht. Deze beurt kostte 219 euro excl. BTW.

Ik neem aan dat je op LongLife interval zit, dus dan zou er niet eens een oliewissel gedaan worden bij 15k km / 1 jaar. Dit zal dan vooral een inspectiebeurt zijn, hooguit een interieurfilter vervangen of zo.
Vroegah kon je op de Skoda website vinden wat de kosten van een beurt waren bij de dealer, je zou eens kunnen zoeken of dat nog steeds zo is?
De RS heeft een interval van 15K km/ 1jaar en niet zoals andere versies 30k/ 2 jaar. Ik heb dat bij de eerste nagevraagd bij de dealer. Mijn RS is bijna toe aan zijn 3e beurt bij 45K km.

• Leuk
Waarderingen: Tees

Arnie

Actief lid
Het viel mij ook al op dat de oliewissel interval vrij kort is bij de RS IV... Dat gaat met regelmaat een dealervisit worden.

misschien is de interval bij de PHEV korter en geldt dat niet alleen voor de RS. Ik rijd sinds oktober 2021 de business plus HB iV en volgens de app is het tijd voor een oliewissel bij 15.000 km of 1 jaar. De inspectiebeurt na 2 jaar of 33.400 km. Dit is mijn 5e Octavia op rij en voorheen waren de intervallen veel langer.

coppe218

Senior Member
Ik ben met mijn PHEV inderdaad bijna aan de 3de beurt toe nu bij een km stand van bijna 45000 km.

EpicCobra

Actief lid
ik rijd ook een rs IV en toevallig volgende week ook de afspraak staan,
wilden het tegelijk doen met de terugroep maar dan was ik te laat voor de olie wissel en dat mag niet van skoda.....pff 10 dagen te laat.

bij mij komt het ook op 219 ex btw

ik heb gevraagd hoe het zit met die snelle oliewissel en omdat het een phev is en weinig kilometers warm rijd waarschijnlijk is dat een extra zekerheid?

maakt het wel weer duurder inderdaad
ik zit nu o 13700 km en ik denk dat er niet eens 2500 op de brandstof zijn geweest, ik rijd 90% elektrisch en alleen uitzonderlijk eens hybride als we een weekje weg gaan wat verder.....

Peter@77

Nieuw lid
Dat is bij mij hetzelfde, ik rij ook bijna altijd elektrisch, ik heb de oliepeilstok er eens uit gehaald en de olie zag er nog als nieuw uit.
Ik weet van mijn vorige auto's dat die er altijd redelijk donker/zwart uit zag.
Terugroepactie heb ik nog wel niet gehad. Model is van juni 2021

EpicCobra

Actief lid
Mijn auto is ook van juni 2021

Vandaar ik de beurt voor de terugroep moest want dat was net te ver in juni en te laat voor de olie wissel.
Ik vind het ook een beetje onzin maar helaas moet het!

EpicCobra

Actief lid
De regelunit voor de 24volt accu wordt vervangen.
En iets met een rubber mat onder de accu ofzo ivm brandgevaar?

1. TRA 27J6
2. TRA 93O5

Ik kreeg daar een brief over van pon
Auto is van 6 juni 2021

Bovenaan Onderaan