Olipeil nakijken

Jokie

Nieuw lid
Bijna 180.000km nu met mijn 1.9tdi 4x4.
Auto heeft nog nooit olie verbruikt.
Gisteren kreeg ik de melding om oliepeil te controleren. Olie bijgevuld en weg was de melding.
Vandaag start ik opnieuw (een goeie 100km zonder waarschuwing gereden), en krijg ik opnieuw dezelfde melding...
Olie gecheckt en die staat netjes in het midden van de peilstok.
De wagen verbruikt dus geen olie, maar nu wil die melding niet meer weg, dus ik vermoed dat ik met een probleem zit, maar wat?

Joske

Forumguru
Controleer de motorkapschakelaar eens en als het die niet is, is het mogelijk de oliepeilsensor. Laat eens uitlezen op fouten?

Jokie

Nieuw lid
over 2 weken heb ik een afspraak voor zijn onderhoud van 180.000km. Kan het kwaad nog zolang te wachten of is dat vragen om problemen. Als het een sensor is, kan het wellicht geen kwaad?

Joske

Forumguru
Kan het kwaad nog zolang te wachten of is dat vragen om problemen. Als het een sensor is, kan het wellicht geen kwaad?
als een sensor en/of meting niet meer betrouwbaar is moet je hetgeen automatisch gebeurt best handmatig uitvoeren...

maw elke dag je oliepeil checken lijkt mij geen overbodige luxe in deze.

Jokie

Nieuw lid
Vandaag geen melding gekregen na meer dan 100km. Hopelijk was het een eenmalige gebeurtenis... Misschien komt er nog iets uit de bus tijdens het onderhoud.

Bovenaan Onderaan