Ombouwen interieur

Brambovich

Nieuw lid
Goedenavond,

Ik heb een vraag voor de echte skoda kenners. Ik ben de trotse eigenaar van een skoda fabia combi uit 2004. nu is mijn interieur versleten en kan ik een interieur van een skoda fabia combi buissenessline uit 2012 overnemen.

Heeft iemand enig idee of dit zal gaan passen :-/

Mvg,

Bram

Cordoba

Forumguru
Ik heb bij mijn eigen Fabia combi uit 2003 de stoelen en achterbank uit een 2005 Seat Ibiza FR (3-deurs!!) ingebouwd, vanwege de betere ondersteuning van deze sportstoelen, en dat is vrijwel plug&play: alleen de gordelbevestiging van de Ibiza voor de middelste zitplaats heb ik even om moeten zetten, omdat ik daar nu van een 2-puntsgordel naar 3-punts ben gegaan. Mijn oude achterbank is vervolgens weer in een Ibiza gegaan, die geen in delen neerklapbare achterbank had, dat bewijst dat er veel onderling past.

Deurpanelen is een ander verhaal: doordat je een interieur uit een Fabia II facelift, gaat plaatsen in een Fabia I (net wel of net geen facelift gezien het bouwjaar). Je heb namelijk kans doordat het dash volledig anders is qua vorm, dat dit een probleem oplevert met de deurbekleding.

De voorstoelen moet je met rails en al zo over kunnen zetten, en voor de achterbank verwacht ik hetzelfde. Je hebt wel kans dat er op de andere stoelen meer aansluitingen onder de stoelen zitten, die je dus deels niet kan gebruiken omdat je auto daar niet op is voorbereid.

@Brambovich Ik was al aan het typen

Brambovich

Nieuw lid
Hallo Cordoba,

Bedankt voor de reactie,

Het gaat me inderdaad vooral om de stoelen, de deurpanelen zijn nog netjes en dus minder belangrijk. Ik ga lijken of ik een dealtje kan maken en dan laat ik weten of het gelukt is voor toekomstige ddoe-het-zelvers:D

Mvg,

Bram

Cordoba

Forumguru
Je hebt wel een veeltand (12-tand) sleutel nodig van de juiste maat, om de rails los te schroeven. Vaak zit er een drupje paars gekleurde Locktite op de draad, waardoor je veel kracht nodig hebt, om die de eerste keer los te draaien (omdat je zoveel kracht nodig hebt, werkt een torx ook niet).

Brambovich

Nieuw lid
Ik heb ooit het interieur van mijn peugeot 206 omgebouwd naar een GTI interieur dus ik heb al een 12 tand set :D

• Leuk
Waarderingen: CDK

Cordoba

Forumguru
Bij de Lidl én met een 12-tand?? Torx(6-tand) ok, maar 12-tand? Als je naar de Gamma, Karwei of Praxis gaat, dan weten ze geen eens wat het is, laat staan dat ze het verkopen.

Brambovich

Nieuw lid
Ze hadden ern keer zo'n autoweek waar ze vanalles verkochten voor auto's, onder andere gereedschapssets met daarin torx en 12 tand sleutels.

Was niet eens zo duur, zeker het geld waard.

Cordoba

Forumguru
Dat soort weken hebben ze regelmatig, en als je geluk en geduld hebt kun je nog soms nog goedkoper uit zijn, zo heb ik daar mijn assteunen weggehaald voor nog geen tientje voor de set, omdat deze set bij de actie overgebleven was en er toen nog een extra percentage af ging voor de opruiming van overgebleven acties.

Bovenaan Onderaan