Omdraaien + en - van DSG

van inkel

Forumguru
Is het mogelijk om de plus en min van de DSG bak om te draaien, ik ben gewend om aan de pook te trekken om op te schakelen. Bij de DSG is dit net andersom en kan er niet aan wennen.

Rallye

Forumguru
Is het mogelijk om de plus en min van de DSG bak om te draaien, ik ben gewend om aan de pook te trekken om op te schakelen. Bij de DSG is dit net andersom en kan er niet aan wennen.

Kan je helaas niet helpen. Heb dit ook altijd al vreemd gevonden. Ook bijvoorbeeld in de Smart Roadster werkt dit verkeerd om. Terwijl het logisch is om mee te bewegen met de beweging die je lichaam maakt: bij optrekken gaat je lichaam naar achteren (dus trekken aan de pook om op te schakelen), bij afremmen gaat je lichaam naar voren (dus duwen tegen de pook om terug te schakelen). Bij BMW's schijnt het wel goed te werken.

Gieliovd

Forumguru
Fascinerende vraag ja. Wat vreemd als dit bij de andere fabrikanten bij de sequentiele bakken wel zo werkt.

Wellicht kun je 2 draadjes omwisselen :)

TL@

Forumguru
Is bij wel meer fabrikanten dat ze zo'n rare logica volgen. Terwijl het toch een no-brainer is. Bij versnellen wordt je naar achter gedrukt, dus toch handiger om aan de pook te trekken om op te schakelen en bij vertragen wordt je naar voor gedrukt, dus duwen om af te schakelen.

Gysman

Actief lid
Inderdaad een onlogische keuze, heb zelf ook DSG. Het kan echter altijd erger: Mercedes schakelt naar links en naar rechts. Over onlogisch gesproken...

Naar mijn weten volgt alleen Ford de ralley rijder en schakeld dus anders om.

Misschien dat ABT iets voor je kan doen, maar dan blijven de tekentjes wel zo staan (of je moet zelf aan de slag met stanleymes en plakband).

purk

Senior Member
kan wel, dit hebben ze al eens gedaan bij Pon voor een Nederlandse coureur (ben ff de naam kwijt ) geen idee zo of het makkelijk kan of dat er een heleboel aanpassingen moeten gedaan worden.

van inkel

Forumguru
kan wel, dit hebben ze al eens gedaan bij Pon voor een Nederlandse coureur (ben ff de naam kwijt ) geen idee zo of het makkelijk kan of dat er een heleboel aanpassingen moeten gedaan worden.

Als ze het bij Pon moeten uitvoeren zal het wel niet zo simpel zijn. En om mijn "van de leasemij" auto ff te verbouwen gaat me te ver.

Bovenaan Onderaan