Omzet zakt in

Wasmachineman

Forumguru
Afzet Skoda loopt terug

Bron :Autotelegraaf
Het goede verkoopresultaat in het derde kwartaal heeft de schade over de eerste negen maanden van dit jaar kunnen beperken. De autobouwer, deel uitmakend van het Volkswagen-concern, zag de afzet met 5,0% teruglopen in een markt die met 11,9% afnam.
In het derde kwartaal steeg de afzet van Skoda wereldwijd met 6,5% tot 174.984 voertuigen, terwijl een jaar eerder de verkoop op 164.258 stuks bleef steken. Van januari tot september 2009 leverde het merk 504.625 wagens af. Skoda produceerde over dezelfde periode 387.574 auto's, 22,4 procent minder dan in dezelfde periode vorig jaar.

sitechris

Donateur
Ik heb gehoord dat de verkopen van de Fabia wat tegenvallen (behalve in Duitsland). Dat kan de oorzaak zijn. De Superb verkoopt lekker en op die auto zit wat meer marge. Skoda hoeft zich volgens mij niet echt zorgen te maken.

cvegreen

Forumguru
Er zijn nog meer merken die minder goed gescoord hebben in vergelijk met vorig jaar . Dat komt door de recessie . Ik denk niet dat skoda minder goed gescoord heeft in vergelijk met de overige merken op de markt . Misschien dat dacia die het goedkoopste merk is daar nu zijn voordeel uithaalt en dus het minst voelt dat er crisis heerst .

Wasmachineman

Forumguru
Ik denk ook niet dat Skoda zich zorgen maakt, dit zijn gewoon wat gegevens waaruit blijkt dat het allemaal wat minder is dan vorig jaar. Logisch aldus JC (heb je hem weer ?!?). Andere merken draaien veel slechter. En de Fabia heeft een leuke actie nodig misschien. O2 en S2 verkopen gewoon goed. Bij de Yeti zal het nog uitwijzen hoe die gaat verkopen, is gewoon een model erbij dus vergelijken met vorig jaar gaat moeilijk.

Constant

Erelid
5% minder verkopen in een markt die bijna 12% zakt, dan doet Skoda het 7% beter tov andere merken.

En als oude auto's niet worden vervangen, dan is er extra omzet in de werkplaats omdat men langer blijft doorrijden met oudere auto's.

MarcoO2

Forumguru
precies, omzet is uiteindelijk misschien nog wel belangrijker dan afzet. Alleen is omzet wat lastiger in cijfers te vangen... want welke omzet tel je mee? Niet alle Skoda-gerelateerde omzet zal bij PON of de dealers terecht komen.

Bovenaan Onderaan