Onbescheiden claxon Yeti

mr2cv

Lid
Het valt mij op dat de claxon van mijn Yeti niet erg bescheiden is, of beter gezegd, niet goed te "doseren". Bij al mijn andere auto's kon/kun je kort en bescheiden claxoneren door de claxon heel kort in te duwen. Bij de Yeti werkt dit niet. Dan doet hij helemaal niets. Iets langer drukken resulteert meteen in een onbescheiden signaal. Even toeteren bij wegrijden is er niet meer bij, dan is meteen de hele straat wakker. Het lijkt echt wel zo'n digitaal aan/uit-schakelaar effect. Hebben jullie hier ook last van? Zou het te verhelpen zijn met het monteren van een andere claxon (iets wat ik toch al overweeg vanwege het "Amerikaanse" geluid van de huidige claxon)?

En kom nou niet met reacties dat je niet onnodig mag claxoneren! Te hard rijden mag ook niet!:grin:

Groet, Arjen
 

Canon-Eye

Forumguru
(a) Even toeteren bij wegrijden is er niet meer bij, dan is meteen de hele straat wakker.
(b) En kom nou niet met reacties dat je niet onnodig mag claxoneren! Te hard rijden mag ook niet!

(a) Met alle respect: een heel slechte gewoonte, nergens voor nodig. Je kunt ook even met het licht** knipperen (mag ook niet, maar geeft geen overlast).

(b) Er is een verschil: te hard rijden geeft doorgaans geen geluidsoverlast - misschien sommige merken/types uitgezonderd. Dat zinloze getoeter is soms werkelijk een plaag; denk aan verjaardagsfeestjes of zo waar de gasten die met 5 à 10 minuten tijdverschil vertrekken zich allemaal elektrisch menen te moeten afmelden.

Wat is er mis met gewoon een mondelinge groet bij het instappen? Dat is soms op zichzelf al een aardige herrie...:eek:

[edit] ** naar de uitzwaaiers op het tuinpad: doe het mistachterlicht of de alarmlichten even aan!
 

MarcoO2

Forumguru
Maar goed, de vraag van TS blijft staan. En die is wél relevant, want ook in het verkeer wil ik wel eens een subtiel toetertje geven om iemand te waarschuwen, zonder dat die persoon zich direct een hartverzakking schrikt vanwege die harde toeter.
 

Rosinfield

† In Memoriam
het is natuurlijk wel enigszins off topic, maar Canon Eye heeft wel groot gelijk, vind ik. Ik erger me er ook mateloos aan en vind het een teken van toenemende debilisering, net als dat gedoeidoei de hele tijd. Zo, dat moest ik ff kwijt, nu weer over naar de toeter van de sneeuwman
 
Ik ben redelijk zeker dat de Yeti hetzelfde stuur heeft als de Roomster (had hetzelfde lederen 4 spaaks-stuur toch gezien erin), en in de Roomster heb ik daar geen last van?
 

EdK

Forumguru
Tsja het stuur is mischien hetzelfde maar daar zit de toeter niet in !
De Yeti heeft de claxon onder de klep zitten van de transporter T4

Toen ik nog RR reed ergerde ik me er wel eens aan dat de medeweggebruikers mijn claxon niet hoorde en ik uiteindelijk ook nog eens de grootlicht hendel erbij moest gebruiken.
En ja vrouwen kunnen 2 dingen tegelijk, maar mij lukte dat niet in de RR en kwam het dus wel eens voor dat ik een derde handeling erbij moest doen die de rem heette.

Nu met de claxon die ze in de Yeti hebben ingebouwd ben ik heel tevreden, één keer toeteren op de snelweg en de medeweggebruiker schiet weer terug vanwaar hij is gekomen, dit waarschijnlijk omdat men denkt dat er een 25mtr lange truck aankomt denderen !!

En het fenomeen van even kort toeteren wat de vraagsteller aankaart, ach wees blij dat het zo is !
Dan missbruik je de claxon ook niet meer en gebruik je hem alleen wanneer echt nodig en als je visite bent van mijn buren ben ik ook nog eens blij want dan wordt ik niet gestoord in mijn nachtrust.
 

RayDelft

Forumguru
Sorry hoor, maar ik wil toch kwijt dat kort en bescheiden toeteren zonder dat er gevaar dreigt voor veel anderen heel erg hinderlijk is.
 
Het valt mij op dat de claxon van mijn Yeti niet erg bescheiden is, of beter gezegd, niet goed te "doseren". Bij al mijn andere auto's kon/kun je kort en bescheiden claxoneren door de claxon heel kort in te duwen. Bij de Yeti werkt dit niet. Dan doet hij helemaal niets. Iets langer drukken resulteert meteen in een onbescheiden signaal. Even toeteren bij wegrijden is er niet meer bij, dan is meteen de hele straat wakker. Het lijkt echt wel zo'n digitaal aan/uit-schakelaar effect. Hebben jullie hier ook last van? Zou het te verhelpen zijn met het monteren van een andere claxon (iets wat ik toch al overweeg vanwege het "Amerikaanse" geluid van de huidige claxon)?

En kom nou niet met reacties dat je niet onnodig mag claxoneren! Te hard rijden mag ook niet!:grin:

Groet, Arjen

Zullen we ruilen? Ik vind mijn claxon (Fab 2) te bescheiden, zeker voor een klein autotje.

Het overkomt mij regelmatig dat een medeweggebruiker zijn of haar auto botweg voor mijn auto gooit, met het idee 'die
gaat toch wel opzij want ik ben groter'.
 
Bovenaan Onderaan