Onderdeelnummer stuurhuis

Hallo,ik ben op zoek naar het onderdeelnummer van me stuurhuis,weet iemand waar ik die kan vinden?
Ik ben op zoek naar een 2de handse maar ze vragen allemaal om een onderdeelnummer,zodat ik de juiste koop.

Wie kan me helpen?

groeten,
Ingrid

Cordoba

Forumguru
Moet je iemand hebben die de beschikking heeft over ETKA (= Elektronische Teile Katalog), maar met kenteken of chassisnummer moet het volgens mij ook lukken, tenzij er verschillende merken door elkaar gebruikt zijn (dat zie je bijvoorbeeld bij de remmen).

Ronnie

Forumguru
Ik kan het wel opzoeken, maar dan moet ik wel wat meer van de auto zelf weten.....
Bouwjr., motor, en welk deel je precies moet hebben. (de elektrisch/hydraulische pomp of het stuurhuis onder de auto zelf.

Cordoba

Forumguru
Volgens de 1e garage hebben zowel de pomp als het stuurhuis problemen, ik denk dat dat wat al te toevallig is, maar ik denk dat beide nummers wel handig is. Ik zal de auto gegevens even verder nazoeken voor zover ze die vermeld heeft. Ik dacht Fabia I uit 2001 met AQW blok maar zal ff checken.

Edit, dus maar half goed:
hoi cordoba,nou komt ie dan,het is een skoda fabia uit 2001 hatchback 1.4 68kw.benzine vind hij wel lekker.

wat erg goed hoe jullie me helpen,ben ik echt erg blij mee thanx,
ik ga inderdaad eerst het stuurhuis laten vervangen,en als die dan nog lekt t stuurpomp,maar ik ga kijken voor een 2de handse stuurhuis.

Personenauto (M1 AB)

Carrosserietype

Hatchback

Inrichting

hatchback
D.1
Merk

SKODA
D.2
Type

Niet geregistreerd
D.2
Variant

SCAQWX01
D.2
Uitvoering

FM5FM502028LALLE
R
Kleur

Grijs
D.3
Handelsbenaming

FABIA
K
Typegoedkeuringsnummer

e11*98/14*0123*12

Plaats chassisnummer

Rechts, rechter op randprofiel onder motorkap

Aantal eigenaren privé / zakelijk

5 / 0

Cordoba

Forumguru
Dat zijn heel veel gegevens, maar ik weet niet of Ronnie daar iets aan heeft. Als je de motorcode hebt (staat op kentekengegevens, en bestaat waarschijnlijk uit 3 letters waarvan de eerste waarschijnlijk een 'A' is. Andere optie is je kenteken even invoeren op een kenteken-check-site: dan krijg je de motorcode ook te zien.

Voorbeeld van zo'n kentekenchecksite.

Cordoba

Forumguru
Ik had al het idee dat je het in stappen wilde doen, maar het is handig als je beide nummers direct hebt: als je het stuurhuis bij een sloop gaat halen, kun je gelijk vragen of ze de pomp ook hebben.

Overigens een handige site om sloperijen met een potentiele donorauto te zoeken: schadeauto vervolgens de gegevens van je auto invullen en je krijgt een lijst aan auto's te zien. Die kun je aanklikken en dan krijg je ook te zien bij welke sloperij, zodat je die kunt benaderen. Overigens is Skoda Fabia, bouwjaar bijvoorbeeld tot 2004 en brandstof -benzine en handgeschakeld (neem ik aan) voldoende, dan krijg je redelijk wat auto's te zien en kun je gericht sloperijen benaderen met een redelijke kans op succes.

maakt t trouwens wat uit,hoeveel km de auto ervoor heeft gehad,want ik had er 1 gezien en die had 228.000 km gereden vond ik een beetje veel

supers die schade auto site ga morgen verder kijken,heb ook nog een voorbumper nodig hihihi,nu eerst maar even slapen,als jullie achter die onderdeelnummers zijn gekomen hoor ik t graag,want zag dat me auto in september al gekeurd moet worden slik,trusten

Cordoba

Forumguru
Toch motorcode AQW.

Km-stand is niet alleszeggend: een auto met lage km-stand heeft waarschijnlijk veel in de stad (korte stukjes, bochten, parkeren) gereden en daardoor kan een stuurhuis behoorlijk slijtage vertonen. Een auto die veel km's heeft gereden, maar vooral op de snelweg, niet zwaar beladen en niet verlaagd (klappen bij drempels) kan er heel veel beter aan toe zijn.

Als het goed is, krijg je op dergelijke onderdelen garantie bij een sloperij (meestal 3 maanden), op zich lijkt dat kort maar in de praktijk vaak genoeg om te zorgen dat je goede onderdelen krijgt. Die enkele keer dat je problemen krijgt, kun je het onderdeel vaak gewoon om komen wisselen. (kost je meestal wel de extra arbeidskosten, soms willen zij het ook voor je wisselen als het binnen de garantie kapot is gegaan)

ronnie,zou je voor mij nog het onderdeel nummer kunnen vinden van het stuurhuis en eventeueel de pomp?
je zou me er erg mee helpen,want dan kan ik verder met zoeken,

Ronnie

Forumguru
Het onderdeelnr. van het stuurhuis : Fabia 1 2001 AQW is: 6Q2 419 061E ; Let op: dit onderdeelnr. is in 2007 vervangen door 6Q1 419 061 G.

Hydraulische pomp met elektromotor: 6Q0 423 162 X.

Hoi Ronnie,dank je wel,dus als ik t goed begrijp heb ik de 6Q2419061E nodig?
dan ga ik daarvoor op zoek.
Sorry hoor dat ik t allemaal niet goed begrijp,ben ook maar een vrouw haha,goed excuus
groeten,ingrid

Cordoba

Forumguru
In feite heb je 2 opties voor het stuurhuis: het nummer dat je noemt, maar vanaf 2007 is door dealers het nieuwe nummer verkocht als vervanging en dat kun je dus ook gebruiken. Meestal is zo'n vernieuwd onderdeel verbeterd op zwakke punten van het oude onderdeel dus beter, maar passen doen beide nummers, dus zowel de E- als de G-versie is goed, waarbij de G-versie niet ouder kan zijn dan 2007 en verbeterd, dus een iets betere keuze.

goedenmorgen Cordoba of Ronnie,
ik heb nog 1 vraag,of t uitmaakt welk merk t is?
Ik krijg nu weer mailtjes dat ze willen weten welk merk ik moet hebben.Koyo of TRW,maakt dat wat uit?
Gaat t niet meer om t nummer?of ook m t merk?
Bedankt alvast,en groeten Ingrid

Cordoba

Forumguru
Ik weet dat er van de voorremmen verschillende merken gemonteerd zijn, van het stuurhuis wist ik dat niet. In samenhang met de stuurbekrachtiging, zou ik veiligheidshalve voor hetzelfde merk gaan, misschien maakt het niet uit, maar je hebt ook kans dat een mix van de 2 merken niet lekker werkt. Je hebt kans als je ander merk stuurhuis monteert als er nu in zit, dat bijvoorbeeld aansluitingen naar systeem voor stuurbekrachtiging net op een andere plaats zitten, waardoor leidingen net te kort of te lang zijn.

Bovenaan Onderaan