Onderhandelen met een leasewagen

rikjan

Lid
Heeft iemand ervaring met onderhandelen bij de Skoda dealer als het gaat om leasewagens? De dealer in Rotterdam zei dat er bij leasewagens erg weinig marge is en daarom viel er weinig te onderhandelen. Maar volgens mij moet er altijd wel wat te regelen zijn. Heeft iemand ervaring hiermee?

VEEJAY

Forumguru
het antwoord is ja dus zoek ff anders moet ik alles opnieuw tikken /forum/images/graemlins/winkie.gif

deusjevo

Forumguru
Bij mij zat er weinig ruimte.
Trekhaak wat goedkoper gekregen (25%)
Verder bouwt hij mijn handsfreeset in via een mutebox (geluid via de speakers) ipv van een onverstaanbaar los boxje dat door mijn werkgever vergoed wordt.

Verder gratis koffie /forum/images/graemlins/473.gif

Er is zeker wel wat uit te halen, trekhaak "gratis" gekregen + radio voorbereiding, daar schijnen sommige dealers ook geld voor te rekenen.. Is toch een kwestie van verschillende dealers afgaan en vergelijken, c.q. tegen elkaar uitspelen.

Spiegeltje

Senior Member
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Heeft iemand ervaring met onderhandelen bij de Skoda dealer als het gaat om leasewagens? De dealer in Rotterdam zei dat er bij leasewagens erg weinig marge is en daarom viel er weinig te onderhandelen. Maar volgens mij moet er altijd wel wat te regelen zijn. Heeft iemand ervaring hiermee?

[/ QUOTE ]

Het klopt dat dealers bij leaseauto's weinig marge hebben. De leasemaatschappij eist gewoon het grootste deel van de marge op. De dealer kan kiezen: verkoop met weinig marge of geen verkoop.

De contactpersoon voor de leasemaatschappij binnen je bedrijf / de wagenparkbeheerder kan je best helpen met wat "handjeklap" maar dat moet ie wel willen.

Als het mogelijk is samen met een collega gaan die ook een nieuwe auto moet uitzoeken: 2 auto's bij de zelfde dealer is extra kassa.

Je kunt de dealerkeuze ook aan de leasemaatschappij overlaten. Dan kan het zijn dat je hem ergens ver weg moet gaan halen maar dat levert wel weer wat korting op die je weer kunt gebruiken aan opties en accesoires.

En over het algemeen is er wel wat te regelen met de dealer. En gaat het bij de een niet dan ga je naar de ander.

Succes!

En over het algemeen is er wel wat te regelen met de dealer. En gaat het bij de een niet dan ga je naar de ander.

[/ QUOTE ]

Dat is een optie, als je niet door je werkgever gedwongen wordt om bijv. Škoda te bestellen bij de dealer in Rotterdam.

In mijn geval moet ik mijn VAG auto bestellen bij de dealers die op de autostrada zitten in Rotterdam (oa Rijnwoud).

Mocht RikJan bij dezelfe werkgever werken, dan heeft die pech...alles is zover uitgemolken dat er niks meer te onderhandelen valt.
Deel van de korting gaat naar de leasmaatschappij, de overige onderhandelings ruimte wordt overgemaakt aan de werkgever. Ja, het is triest maar dat soort bedrijven bestaan ook nog /forum/images/graemlins/407.gif /forum/images/graemlins/407.gif

___JC___

Forumguru
Ze verdienen natuurlijk wel goed aan je onderhoud.
Daar mag je als rijder wel de keuze in maken, misschien kan je daar dat wat mee bedingen maar het zal tegenvallen ben ik bang...

gemiddeld heeft de leasemaatschappij al 7% bedongen. Als jij dan bij de dealer langs gaat is er vaak nog 3 tot 5% korting te regelen.

Spiegeltje

Senior Member
[/ QUOTE ]Deel van de korting gaat naar de leasmaatschappij, de overige onderhandelings ruimte wordt overgemaakt aan de werkgever. Ja, het is triest maar dat soort bedrijven bestaan ook nog /forum/images/graemlins/407.gif /forum/images/graemlins/407.gif

[/ QUOTE ]

Dit klinkt als: Het is tijd voor een andere werkgever... /forum/images/graemlins/biggthumpdown.gif

Mocht je in de ICT werkzaam zijn, wij zoeken nog nieuwe collega's.... /forum/images/graemlins/xyxthumbs.gif

Veel hangt ook af van de grootte van de fleet van je bedrijf, en hoe je relatie is met de fleetmanager /forum/images/graemlins/24.gif

namelijk: hoe groter de fleet, hoe meer korting je bedongen krijgt. En als je een beetje opschiet met de fleetmanager, is die meestal wel zo vriendeijke om je integraal de korting te laten opsoeperen in opties /forum/images/graemlins/24.gif

8% is hier de gebruikelijke korting voor kleinere fleets. Mijn werkgever kreeg 12% bij Skoda... Gisteren echter nog op het autosalon van Brussel 2% extra verkregen... omdat ik de bestelling tegelijkertijd met een andere collega zal plaatsen én we vertelden dat ook één van onze andere collega's sterk overweegt om een skoda Octavia te nemen. ((en da's heus geen leugentje voor onze bestwil geweest /forum/images/graemlins/24.gif )

Nadat de bestelbon van m'n Skoda de deur is, zal ik maar es een nieuwe pc voor onze fleetmanager uit de stock halen /forum/images/graemlins/24.gif

/forum/images/graemlins/rockon.gif /forum/images/graemlins/rockon.gif

higgy

Forumguru
Gewoon zelf een o2 kopen en lak hebben aan leaseregelingen

[/ QUOTE ]
Dit antwoord knalt aan de vraagstelling voorbij... /forum/images/graemlins/ahum.gif

/forum/images/graemlins/ot.gif </font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Gewoon zelf een o2 kopen en lak hebben aan leaseregelingen

[/ QUOTE ]
/forum/images/graemlins/biggthumpdown.gif

rikjan

Lid
7% gaat naar de leasemaatschappij, 4% heeft mijn werkgever onderhandeld dat ik kan invullen met opties/accesoires of met korting op m'n leaseprijs. en dan blijft er 2% over voor de dealer. ik heb er een trekhaak voor de helft v/d prijs bij onderhandeld.

Olaf

Lid
Dit klinkt als: Het is tijd voor een andere werkgever... /forum/images/graemlins/biggthumpdown.gif

Mocht je in de ICT werkzaam zijn, wij zoeken nog nieuwe collega's.... /forum/images/graemlins/xyxthumbs.gif

[/ QUOTE ]
Ik weet dat de leaseauto wenselijk is voor 'ons' maar om nu gelijk te switchen...

En ja, zelfs de radio-ombouw kon er niet meer af toen de naam van mijn werkgever bekend werd. /forum/images/graemlins/407.gif

Overigens zoeken wij ook nog collega's. Maar dan dus zonder dealerkorting /forum/images/graemlins/wink.gif

Als je Leaseplan zegt en dat je van AO komt, zien veel dealers liever je hielen dat je tenen. Bij Rijnwoud zou ik eerst de trekhaak krijgen maar het werd uiteindlijk een paraplu. Ze hopen inderdaad dat je het onderhoud laat doen, dan vangen ze nog wat.

Bovenaan Onderaan