Onderhoud bij de VW dealer?

deusjevo

Forumguru
Iemand zijn Skoda al eens bij de VW dealer neergezet voor grote beurt?
Die van mij moet voor z'n 60.000 beurt en ik heb niet zo'n zin om een uur (da's een half uur heen en een half uur terug...) in de auto te zitten naar de Skoda dealer.

Bij mij om de hoek zit de VW dealer, leasemaatschappij is al oke, doen of niet?

van inkel

Forumguru
Bij de VW garage vlak bij mijn werk, moet ik al een half uur wachten voor ik wordt aangesproken. Ik blijf lekker bij m'n vertrouwde dealer Schenkels in Nuenen.

Fabia

† In Memoriam
Iemand zijn Skoda al eens bij de VW dealer neergezet voor grote beurt?
Die van mij moet voor z'n 60.000 beurt en ik heb niet zo'n zin om een uur (da's een half uur heen en een half uur terug...) in de auto te zitten naar de Skoda dealer.

Mijn dealer zit in Gouda, is toch ruim een half uur rijden maar dat heb ik wel voor over. Het is een erg fijne dealer waar ik graag kom.

Gieliovd

Forumguru
Mijn dealer zit in Gouda, is toch ruim een half uur rijden maar dat heb ik wel voor over. Het is een erg fijne dealer waar ik graag kom.
De dealer waar ik kom is een VW / Skoda / Seat dealer.

Het zit op 4 km van huis, maar of ik er nou zo graag weer kom :722:..

Alternatief is op 17 km van huis, geen ervaring mee. Zelfde pakje volgens mij... Dealer van hetzelfde reeksje bedrijven.

Wilt u een :koffie: meneer? Nee, ik loop liever mee naar m'n auto :disc:

VEEJAY

Forumguru
Ik zou nooit meer naar een VW dealer gaan, vanwege ervaringen uit het verleden.

Doe mij maar Seat of Skodadealer, veel klantvriendelijker.

Vraag het je leasemij gewoon.

SkodaMan

Actief lid
Het maakt echt niet uit. Is een kwestie van persoonlijke voorkeur voor de dealer: vind je de mensen aardig of niet!
De VW dealer bij mij in de buurt is veel groter en mij herkenden ze aan de balie nog niet na drie jaar. De Skoda dealer is veel kleiner en als ik aan de balie kom hebben ze de map met gegevens van mij al gepakt. Effe tussendoor een lampje vervangen is ook geen punt. Kopje koffie, praatje over auto's, koekje derbij........

cvegreen

Forumguru
Ik denk dat een VW dealer toch duurder zal uitvallen als een skoda dealer. Ik kan verkeerd zijn ook + het feit dat een VW dealer meestal toch een pak groter is dan een skoda dealer en dus een minder persoonlijke aanpak. Is wat je leuk vind he .

EdK

Forumguru
Ik denk dat een VW dealer toch duurder zal uitvallen als een skoda dealer. Ik kan verkeerd zijn ook + het feit dat een VW dealer meestal toch een pak groter is dan een skoda dealer en dus een minder persoonlijke aanpak. Is wat je leuk vind he .

Mbt de onderdelenn zal het denk ik niet duurder uitvallen, maar heb zo'n vermoeden dat het uurloon bij VW iets hoger ligt dan bij Skoda ?

Tja en 2 minuten rijden en dan zit ik al bij me dealer !! mits de verkeerslichten op groen staan !!

deusjevo

Forumguru
Ik denk dat een VW dealer toch duurder zal uitvallen als een skoda dealer.​

Tja, en da's dan weer het probleem van de leasemaatschappij en die vindt het allemaal oke....
Afspraak is al gemaakt bij de VW'rt.
Ging trouwens stuk soepeler dan bij m'n Skoda dealer...

van_der_P

Senior Member
Als de prijs het belangrijkste is dan denk ik dat je het beste bij een servicedealer terecht kunt. Zijn wat kleiner en eenvoudiger van opzet en hanteren wellicht een gunstiger tarief

purk

Senior Member
ik denk dat het geen bal uitmaakt wat betreft prijzen, ik werk bij een VW dealer die servicepunt is voor skoda!

We hebben gewoon dezelfde pakketprijzen als een skodadealer!!!! dus niks duurder.
Ook zijn daar monteurs daar die op alle trainingen moeten van de skoda, en dus ook op de hoogte blijven van de skoda modellen.

ik denk dat het aan de dealer is, of ze minder persoonlijk zijn.

Ik zou gewoon gaan en een kijken hoe het bevalt.

purk

Senior Member
jep inderdaad, je krijgt de zelfde garantie als bij een skoda dealer. valt allemaal onder de VAG groep.

Je krijgt zelfs gewoon een skoda stempel in je boekje.

deusjevo

Forumguru
Hij is weer terug.....

Tja, wat moet ik er van zeggen...
De 60.000 beurt vandaag uit laten voeren en ik moet zeggen: prima gegaan.
Er stond vanmorgen een goede vervangende auto ('t was een VW Caddy personenuitvoering) voor me klaar en om 3 uur werd er al gebeld dat de auto opgehaald kon worden.
Ik had wat puntjes opgegeven die prima hersteld waren, o.a. trillende remmen bij stevig afremmen met een rijsnelheid van 100 km/u.
Nieuwe schijven en remblokken gemonteerd en het euvel moet opgelost zijn.
Tot mijn verbazing hadden ze de auto nog "even" gewassen na de beurt (hij was echt pikzwart, nummerplaten achter waren echt niet meer te lezen....) en nog snel een stofzuigertje erdoor gehaald, was ook wel nodig.

Serviceboekje terug met een VW stempel erin (geen probleem voor mobiliteitsgarantie) en deusjevo kon weer gaan.

Al met al prima werk geleverd en ik was volgende keer ook weer welkom en van die uitnodiging ga ik denk ik mooi gebruik maken.

Kosten? Geen flauw idee, ik krijg als het goed is over een week of zo een PDF file'tje gemaild door de leasemaatschappij.
Laat de kosten dan nog wel even weten!

ja, ze werken met pakket prijzen. Een overzicht hiervan kan je downloaden op skoda.nl (service en support, rechterbanner).

deusjevo

Forumguru
De kosten

de grote Longlife beurt uitvoeren
de remvloeistof vervangen
de remblokken en remschijven voorzijde vervangen
lampjes vervangen
het ruitenwisserbladen voorzijde vervangen
het ruitenwisserblad achterzijde vervangen

Euro 621,28

Bovenaan Onderaan