Onderhoud binnenzijde spatbord

Captain Hook

Forumguru
Een onderhoudstip voor diegene die willen dat hun O2 wat langer meegaat en minder snel last heeft van wegroestende spatborden (van binnenuit)
Schijnt een bekend probleem te zijn, al sinds de Golf 3, 4 en 5 en dus ook Skoda (soortgelijke constructie)
http://www.siteupload.de/dl.php?fid=940767

Doordat zich in de loop van de tijd veel rommel (bladeren, modder, e.d.) verzamelt in die hoekjes en de troep eigenlijk niet weg kan, kan er voortijdige corrosie optreden.

Met dank aan het duitse skoda forum.

LenK

Forumguru
Andere mogelijke verstoppingen en verzamelplekken:

O2
Achterklep geopend: de rand boven de opening
Achterklep geopend: boven de achterlichten
Onderaan de voorruit stijlen
Afwatering achter benzineklepje

O1
Zie boven +
De dubbele rubbers bovenaan de deuropening

yup

Lid
Andere mogelijke verstoppingen en verzamelplekken:

O2
Achterklep geopend: de rand boven de opening
Achterklep geopend: boven de achterlichten
Onderaan de voorruit stijlen
Afwatering achter benzineklepje

O1
Zie boven +
De dubbele rubbers bovenaan de deuropening

Klopt, ook bij andere wagens is dit zo, het enige wat je hier tegen kan doen is wassen, bijhouden, wassen, bijhouden etc.!!!

Gewoon vaak genoeg wassen, en vooral niet bang zijn om het vuiligheid uit kleine hoekjes deruit te wurmen (desnoods met handschoenen).

Ik was mijn wagen vaak, dus ik heb hier gelukkig geen last van. Ik controleer alle openingen en verwijder ook vuiligheid etc.

garantie

Als het spatbord op die plaats doorroest heb je toch tot 12 jaar recht op een nieuw? Verspeel je niet de roest-garantie door het zelf schoon te maken, ze zouden kunnen zeggen dat je de was/tectyllaag weggekrabt hebt bij het schoonmaken. Gaat de zijwand van het schutbord bij de golfjes ook roesten?

LenK

Forumguru
Denk je echt dat het gemakkelijk is om een claim op deze garantie te doen. Heb al vaker gelezen dat importeurs zich hier van hun "beste" kant laten zien en deze garantie dus een loze bescherming blijkt.

Fabia

† In Memoriam
Ik denk dat je beter hetzelf kan dan te gaan wachten op garantie van de importeurs. Voorkomen is beter dan genezen.

Bovenaan Onderaan