Onderhoud fabia 1.2 tdi greenline

duimp

Lid
Hallo,

Ik heb deze week mijn fabia voor het eerst voor onderhoud naar de garage gehad, kleine beurt.
Nu zie ik dat ik 20 euro per liter olie betaal (long life 5w30) en dat ik voor 2 remschijven 110 euro moet neerleggen.

Als ik kijk op misterauto kom ik op 10 euro voor de olie en 50 euro voor een set remschijven.
Ik vraag mij nu af of ik niet flink gepiept wordt.

Graag hoor ik jullie mening
Alvast bedankt

turboturbo

Forumguru
Nee hoor je wordt niet gepiept. Dit zijn normale dealer prijzen. Mister auto en zelf doen, of naar een universele garage brengen is doorgaans wel goedkoper.

De AH is ook duurder dan de Vomar voor dezelfde producten en bij de V&D was hetzelfde broodje kroket duurder dan bij de FEBO.

Stinger

Actief lid
Welkom in de wereld van de auto garage. Er zijn weinig die auto garage die transparant zijn richting de klant.

Spierings

Forumguru
Je moet online prijzen niet vergelijken met garage prijzen...

Online prijzen zijn extreem scherp, meestal zelfs scherper als materialen zaken (als ik mijn eigen korting er al vanaf trek). Die korting is meestal nog voor de garage zelf.

Maar vind €20 per liter bij een universele garage nog veel.. Maar je moet ook naar het totaal plaatje kijken..

20 euro is wel heel veel per liter. Ik betaalde bij een onafhankelijke garage 114 voor een kleine beurt. Inclusief olie en filter.

duopenotti

Senior Member
Ik heb de grote beurt (90.000 km) bij euromaster laten doen voor 162,50 incl. brandstoffilter en luchtfilter. Daar kan geen garage tegenop. Ook de airco service beurt voor 50 euri. Toegegeven dit zijn actieprijzen. Bleek 438 gram vulling in te zitten terwijl er 550 gram in hoort te zitten. In 1,5 jaar (toen is aircocompressor vervangen) 112 gram vulling minder. Kortom jaarlijks onderhoud aan de airco lijkt me, zeker voor die prijs, geen overbodige luxe.

Bovenaan Onderaan