Onderhoud interval 0 dagen en 0 km

Vorige week kreeg mijn wagen zijn 60.000 km onderhoud. Het viel mij op dat de boordcomputer de melding gaf om binnen 0 dagen en 0 km terug op onderhoud te komen. Ondertussen meer dan 500 km gereden met nog steeds de zelfde melding.

De garage zegt dat dit in orde komt na 1000 km gereden te hebben. Echter stel ik mij hier vragen bij. Nu kan ik mij niet meer herinneren of dit bij het vorig onderhoud (30.000 km) ook zo was.

Is dit normaal of moet ik terug naar de garage?

Antera

Donateur
Dit komt niet na een tijdje gereden te hebben. Word steeds gekker met die verhalen. Ze moeten de interval resetten en dan is het opgelost en geeft ie meteen de juiste gegevens aan

Dat wordt een telefoontje naar de garage.

Bedankt voor de info :)

Wel zonde, een garage met vw, audi en skoda dat zoiets vergeet...

peterrapid

Forumguru
Je kan hem ook zelf resetten hoor, doe zelf onderhoud op mijn Seat en kan dit perfect zelf resetten, kijk eens in de handleiding naar boordcomputer en normaal gezien staat het erbij.

s-line

Forumguru
Je garage heeft wel gelijk hoor de eerste 1000km blijft je boordcomputer inderdaad op -- dagen en---km staan en dan gaat hij berekenen wanneer er weer service nodig is, bij mijn superb ook het geval in juni een 30000 km beurt gekregen en pas toen ik een 2weken later naar Oostenrijk ben gereden stond de nieuwe service-info er weer in.

Monteurtje

Forumguru
Als je de interval zelf reset gaat die van VOI naar vast, 15000 of 1 jaar.

Bedoel je met 0 km en 0 dagen niet ----- km en ----- dagen.
Als de interval gereset is dan staan er eert ------ en dat is een aantal km zo daarna komen daar getallen te staan. Maar als er echt 0 staat, dan is die niet gereset.

Als je de interval zelf reset gaat die van VOI naar vast, 15000 of 1 jaar.

Bedoel je met 0 km en 0 dagen niet ----- km en ----- dagen.
Als de interval gereset is dan staan er eert ------ en dat is een aantal km zo daarna komen daar getallen te staan. Maar als er echt 0 staat, dan is die niet gereset.

Er staat daadwerkelijk 0 dagen en 0 km. Bij de vorige keer stonden er idd streepjes.

Antera

Donateur
@s-line beetje vreemd maar zal wel dan. Beetje vreemd dat als je de computer reset en dus vanaf dat moment opnieuw moet gaan tellen dat hij er 1000km over moet doen om dat zichtbaar te krijgen. maar goed zal wel iets skoda's zijn dan

Wim75

Lid
Je garage heeft wel gelijk hoor de eerste 1000km blijft je boordcomputer inderdaad op -- dagen en---km staan en dan gaat hij berekenen wanneer er weer service nodig is, bij mijn superb ook het geval in juni een 30000 km beurt gekregen en pas toen ik een 2weken later naar Oostenrijk ben gereden stond de nieuwe service-info er weer in.

Zo werkt het bij mijn Superb uit 2011 ook. Na ieder onderhoud heb ik dit waargenomen, omdat ik altijd even kijk of ze dat niet vergeten zijn te resetten.

ertromp

Forumguru
@Monteurtje heeft gelijk dat er dan de eerste 1000 km van die mooie streepjes in je display komen.
0 km en 0 dagen is absoluut niet goed en lijkt erop alsof er geen reset is uitgevoerd.

Import Yeti

Forumguru
Zojuist onze Yeti voor een service beurt gebracht en opgehaald. Ook bij mij staan er nu streepjes in het display voor de eerst volgende service termijn. Zodra ik getallen in het display zie verschijnen, zal ik dat hier kenbaar maken en bij welke km stand dat dan was.....

Laatst bewerkt:
Update: men heeft verschillende pogingen moeten ondernemen om de interval gereset te krijgen. Via de boordcomputer in de wagen lukte het niet, via de computer ging het ook niet onmiddellijk. Pas na een paar keren proberen werd het gereset.

Dan na 500 km werden de -- vervangen door het aantal km's tot het volgende onderhoud.

Bovenaan Onderaan