Ha, ik heb ditzelfde probleem gehad en contact opgenomen met destijds de lokale dealer en met Skoda zelf.
De meeste Fabia 1.2 TDI's zullen volgens mij het vaste interval van 15.000 km hebben, terwijl een 30.000 interval (variabel/VOI) ook mogelijk is.
Volgens Skoda en de dealer was het enige verschil hierin of de auto was uitgerust met remslijtage sensoren, was dit niet het geval dan was het onder geen beding mogelijk het interval om te zetten naar 30k km en moet ik dus elke 15k langskomen. Het type olie dat gebruikt wordt voor 15k of 30k intervallen is overigens, na wat speurwerk, exact dezelfde olie.
Afijn, mijn onderhoud geschiedt ook bij een dealer cq Skoda service punt en ook die raden aan het interval wat bij de auto hoort te respecteren, ook ivm mobiliteitsgarantie.
Ik vind het allemaal een mooi verhaal, ik bezoek de dealer wel elke 30k km met m'n 8 jaar oude Fabia en 200k+ km stand, die remmen kan ik zelf ook nog wel controleren en anders vraag ik of ze daar bij de APK (niet tegelijk met beurt dit keer) bij kunnen adviseren of die nog 30k km mee gaan...
De eerste beurt na aanschaf heb ik overigens wel netjes na zo'n 15k-20k km gedaan en die was dan ook zeer uitgebreid (alle filters, olie vervangen, remvloeistof, hoesje vervangen ivm APK). Binnenkort volgt voor mij de 1e 30k km beurt pas, ben benieuwd.