Onderhoud kuststof onderdelen

Bij een 2 jaar oude Skoda Fabia is mij opgevalle, dat van de dakrail de lange stukken vergrijst zijn terwijl de gebogen delen nog zwart zijn.
Mijn vraag is:
Zijn jullie dit al eerder tegen gekomen?
Met welk middel onderhouden jullie de mn zichtbare zwarte kunsstof onderdelen van de auto? :icon_smile_question

deusjevo

Forumguru
Gekookte lijnolie is ook een middel tegen roestbescherming.
Het is zeer veelzijdig te gebruiken, je kunt er bijvoorbeeld gebruikte kwasten in bewaren of gebruiken als impregneermiddel voor bijv. hout.

namleop

Actief lid
Dat geeft niet want het zit aan de buitenkant.
Maar je hebt wel altijd eekhoorns op je dak, haha :)

sandieman

Nieuw lid
als je het er dik opsmeert en haalt het er niet af....tja dan heb je eekhoorns.
dun aanbrengen en uitpoetsen (liefst zo goedkoop mogelijke pindakaas, dit werkt het beste)

floyd2

Forumguru
Zou het dan ook met arachideolie (pindaolie) werken?

Waarom denk je dat pindakaas werkt??:)
Volgens mij kan je er beter een speciaal voor dat doel product opsmeren zoals ze bijvoorbeeld bij carclean hebben speciaal voor kunststof.

Ron_2

Senior Member
In pindakaas zit olie.
Het was vroeger al een bekend trucje om een doffe plek in de lak met olie te behandelen zodat het een eventuele koper niet opviel, kunststof zat er nog niet aan, maar ik neem aan dat het daar ook prima voor werkt.
Op onze vorige auto zat een doffe plek door vogelpoep, de lak was intact maar glom niet meer, met een drupje baby-olie was het niet meer te zien.
Overigens krijg je alles van RVS zoals b.v. een afzuigkap, oven of auto onderdelen ook als nieuw met baby-olie. Onze kids zijn volwassen, kleinkinderen zijn er nog niet, maar de baby-olie staat in het keukenkastje :laugh:

Bovenaan Onderaan