Onderhoud leder

TBiRD

Lid
Heb mn SII een maandje in mn bezit en ben super tevreden. Alleen die lederen zetels vind ik wat hard. Ttz het leder zelf voelt hard/stijf aan. Ik vroeg me af of dit zou komen door de koudere temperaturen.
Heeft de lederen bekleding eigenlijk ook speciaal onderhoud nodig? Heb me een busje Meguiars Gold Class Leather Conditioner meegebracht. Is dit een te vertrouwen produkt en heeft iemand ervaring met deze ledermaterie?

Jasper02

Banned
Ik heb een setje Protech monte carlo. Doe het 1 a 2x per jaar. Heb het bij de SuperB nog niet gebruikt maar ga dat binnekort wel even doen. Het leer word op den duur wel wat zachter leert mij de ervaring met andere auto's. Je kan altijd even op op de achterbank ergens onderop even proberen wat het doet met je leder. Ikzelf heb er net 10.000 op zitten dus weet nog niet wat het leer bij Skoda doet.

De Stip

Forumguru
Ik gebruik de afgelopen 2 jaar een flesje onderhoudsmiddel van Turtle Wax. Het heet Leather Cleaner & Conditioner. Na gebruik ruikt de auto aangenaam fris en voelen de zetels soepel aan. Wel ietwat glad, maar dat verdwijnt snel. Extra aandacht voor de wangen van de zittingen. Daar deze het meest te leiden hebben met in en uitstappen. Gewoon een extra dot van dat spul op doen. Baat het niet, dan schaadt het niet denk ik dan maar ;)

Neptukker

Forumguru
Mij stuur wordt verwent met gewone Vaseline. wel insmeren als je niet gelijk weg moet, spul pikt maar ondanks dat is het een uitstekend onderhoudsmiddel voor leer.

wjhspiele

Nieuw lid
Op mijn bekleding heb ik al van alles geprobeerd, steeds met tegenvallende resultaten. Sinds 2 jaar gebruik ik lederdressing van de welkoop, is eigenlijk voor zadels. Werkt echt mooi, trekt er mooi in, blijft niet vet, en een mooi mat eindresultaat.

Bovenaan Onderaan