Onderhoud & motorcode

Maggy

Forumguru
Ik zit een beetje met een dilemma; de karoq is nu 4 mnd in bezit, en bij aanschaf heeft ie een beurt gehad. Het maxidot is nu begonnen met de melding “inspectie in 27 dagen”. Lijkt me redelijk vlot, okay, ik heb bijna 15000 km gereden, maar wat is inspectie? Ik ken alleen de melding service.
Ga ik die inspectie laten doen? Of doe ik dat als vanouds, zelf. Het scheelt nogal, ik hoorde bij navraag een prijs voorbijkomen van 500€!
( beetje shell 0w20, wat filters en ff uitlezen kost mij geen 500€, dat kan ik zelf)
Ik heb nog 2 mnd garantie, ding mankeert niks.

De motorcode, ja op het blok, waarschijnlijk ben ik blind, ik zie em niet. Wie kan mij vertellen wat de motorcode is?
De auto is van 3-2019. 1.0tsi.

EdK

Forumguru

Vermoed dat je wagen staat ingesteld op vast onderhoud
Maar met die aantal kilometers in zo'n korte tijd zou ik lekker voor long life gaan (30K of 2 jaar )
Dus meteen aangeven als je voor inspectie gaat en de BC laat resetten !!

Maggy

Forumguru
Ik heb begrepen dat er verschil zit tussen inspectie en service. Door omstandigheden heb ik de afgelopen maanden erg veel gereden, normaal zo ik uitkomen op 30k per jaar.
Die 500€ komt trouwens niet van een dealer, maar het bedrijf waar die gekocht is. Een telefoontje met Pouw in Harderwijk leverde een vergelijkbaar bedrag op. ( bijzonder prettig te woord gestaan daar door de werkplaats, namen alle tijd)
Bij laatstgenoemde ook maar een afspraak gemaakt met prijsopgave vooraf. Als het dan toch duur is, dan maar bij de dealer.

Blijft over: motorcode, wie?

Tees

Donateur
Dat zou een CHZD moeten zijn. Ik vind een inspectiebeurt voor €500 nogal een stevig bedrag, volgens mij wordt daarbij alleen maar een vinklijstje afgewerkt. Olie wordt dacht ik alleen bij een servicebeurt gedaan.

Maggy

Forumguru
Normaal gesproken is een inspectie 120€.
Remvloeistof, evt wat filters en mogelijk bougies, zouden erbij komen. De partij waar ik em gekocht heb heeft hun onderhoud niet bijgewerkt in de digitale onderhoudshistorie ( kunnen zij dat überhaupt?), daar zit dus een gaatje.
Chzd, thnx @Tees

Tees

Donateur
Als er een beurt niet opgenomen is in de database en je gaat wel naar de dealer, dan betaal je dus voor sommige dingen (onnodig) dubbel. Ik zou hier wel heel alert op zijn, want dat maakt zo aar honderden euros uit.

Bovenaan Onderaan