onderhoud signaal op display

kroontje

Nieuw lid
Hallo,

Ik krijg een melding op het display, iedere keer als het contact wordt ingeschakeld, met de tekst : onderhoud na 1600 km of 200 dagen !
Nu is het zo dat mijn oct II 4 maanden terug nog een onderhoudsbeurt heeft gehad , dus wel rijkelijk vroeg lijkt mij.
Vraag die ik heb is hoe ik dit kan resetten zodat dit niet meer iedere keer opbliept.

groeten,

kroontje

Erik_NL

Forumguru
Met de zoekfunctie op trefwoord <reset> heb ik op dit forum o.a. het volgende gevonden;
contact uit
dagteller indrukken en vasthouden en contact aanzetten
dagteller loslaten ( melding service verschijnt nu)
knop naar rechts draaien ( -- verschijnt nu )
contact afzetten , inschakelen en opgelost

Wijnand850

Forumguru
Het hangt er natuurlijk wel vanaf hoeveel kilometers je in die periode hebt gereden en in geval van een O2 met VOI wàt voor kilometers dat geweest zijn. Het systeem geeft dan vroeger of later (uiterlijk vanaf 27.500km) aan wanneer je onderhoud gewenst is.

Groet,
Wijnand.

kroontje

Nieuw lid
Beste Erik en Wijnant,

Bedankt voor jullie reacties. Met de tip van Erik is inmiddels de zaak gereset. En natuurlijk hoe ik het onderhoudsinterval mee in de gaten.

Kroontje

hemi24

Forumguru
Mag ik je er nog even op wijzen dat met de truc van Erik, je nu ook je onderhoudsinterval hebt ingesteld op de korte intervallen en deze niet meer op het variabele (langere) interval staat! (in geval van diesel 15k i.p.v. 30k)...

Langere variabele intervallen kunnen alleen met de testkast gereset worden, door toepassing van de eerder beschreven stappen schakel je om op verkort.

Bovenaan Onderaan