Froggy71
Nieuw lid
Er zijn hier al een aantal interessante items de revue gepasseerd, zoals het topic waar de kilometerstanden worden bijgehouden. Zie: http://www.skodaforum.nl/forum/i/wi...meterstand-onder-de-octavia-ii-rijders.17250/
En bijvoorbeeld enkele items met advies/vragen over wel/niet doorrijden met een bepaalde kilometerstand.
Toch heb ik een nieuw topic geopend omdat ik nieuwsgiering ben wat er allemaal voor nodig was om die (hoge) kilometerstanden te halen. Ik vind dat interessant omdat ik zelf zit te dubben of doorrijden financieel verstandig is. Met name vorig jaar het nodige moeten verspijkeren en je weet nooit wat er allemaal nog aan zit te komen. Zo is bijvoorbeeld één van de zwakke punten: de koppeling/2 massa vliegwiel, nog helemaal origineel en zit er weer een distributiewissel aan te komen.
Dus hier mijn eerste aanzet in de hoop dat jullie het idee ook wat vinden en je bijzondere onderhoud wilt delen. Om het enigszins overzichtelijk te houden heb ik alleen enkele highlights (of eigenlijk de dieptepunten) genoemd. Regulier onderhoud is eigenlijk niet interessant want dat heeft iedereen.
226.000 - Octavia Combi 1.9 TDI Elegance - 2006 - @@Froggy71 (16-6-2014)
Km bij aanschaf: 164000 - 2010
Reparaties:
60.000 (2007)-Kachelmotor - kosten onbekend (vorige eigenaar)
148.000 (2010)-Schijven/blokken achter - kosten onbekend (vorige eigenaar)
195.000 (2012)-Airco (condensor) en diverse onderzoekskosten, afvullen etc - kosten ca. €800
205.000 (2013)-Turbo defect: vervangen, retrofit roetfilter verwijderen e.d. - kosten ca. €1500
208.000 (2013)-Accu defect: vervangen - kosten €141
211.000 (2013)-Kabelbreuk druksensor - kosten €185
215.000 (2013)-Remklauw achter vast: vervangen (incl. schijven/blokken) - kosten ca. €500
218.000 (2013)-Remklauw andere kant vast: vervangen - kosten ca. €280
En bijvoorbeeld enkele items met advies/vragen over wel/niet doorrijden met een bepaalde kilometerstand.
Toch heb ik een nieuw topic geopend omdat ik nieuwsgiering ben wat er allemaal voor nodig was om die (hoge) kilometerstanden te halen. Ik vind dat interessant omdat ik zelf zit te dubben of doorrijden financieel verstandig is. Met name vorig jaar het nodige moeten verspijkeren en je weet nooit wat er allemaal nog aan zit te komen. Zo is bijvoorbeeld één van de zwakke punten: de koppeling/2 massa vliegwiel, nog helemaal origineel en zit er weer een distributiewissel aan te komen.
Dus hier mijn eerste aanzet in de hoop dat jullie het idee ook wat vinden en je bijzondere onderhoud wilt delen. Om het enigszins overzichtelijk te houden heb ik alleen enkele highlights (of eigenlijk de dieptepunten) genoemd. Regulier onderhoud is eigenlijk niet interessant want dat heeft iedereen.
226.000 - Octavia Combi 1.9 TDI Elegance - 2006 - @@Froggy71 (16-6-2014)
Km bij aanschaf: 164000 - 2010
Reparaties:
60.000 (2007)-Kachelmotor - kosten onbekend (vorige eigenaar)
148.000 (2010)-Schijven/blokken achter - kosten onbekend (vorige eigenaar)
195.000 (2012)-Airco (condensor) en diverse onderzoekskosten, afvullen etc - kosten ca. €800
205.000 (2013)-Turbo defect: vervangen, retrofit roetfilter verwijderen e.d. - kosten ca. €1500
208.000 (2013)-Accu defect: vervangen - kosten €141
211.000 (2013)-Kabelbreuk druksensor - kosten €185
215.000 (2013)-Remklauw achter vast: vervangen (incl. schijven/blokken) - kosten ca. €500
218.000 (2013)-Remklauw andere kant vast: vervangen - kosten ca. €280