Onderhoud variabel interval

Rolle

Senior Member
Vanmorgen is mijn O2 binnen gegaan voor zijn 3e onderhoudsbeurt. km stand ong. 84K dus ruw uitgerekend komt dit op ong. 28K tussen de onderhoudsbeurten.
De eerste keer was op ong. 28K de 2e keer was op ong. 56K, bij wie komt deze interval netjes rond de 30K?

Buiten het normale onderhoud (olie, filters) zijn nu de voorste remblokken vervangen (waarschuwingslampje brandde nog niet maar dit vermijd het binnen moeten komen tussen 2 beurten in.

In de garage bewonderende blikken gekregen mbt de remblokken en de reeds afgelegde kms.
 

Noord26

Forumguru
Remblokken kunnen lang mee hoor. Dat ligt aan je rijstijl en of je veel snelweg rijdt. Je kunt ze in 5000km verslijten als je een paar rondjes 'Ring' pakt, of er 150Dkm mee doen- puur snelweg.
 

deusjevo

Forumguru
Mijn 1.2 TSI begon op vakantie plots te gillen "service now" ! bij km stand 25500.
Mijn oude O1 1.6MPI ging 1 x per 2 jaar of 30.000 meen ik? (longlife maar da's weer anders dan variabel geloof ik?)
 

hemi24

Forumguru
Remblokken kunnen lang mee hoor. Dat ligt aan je rijstijl en of je veel snelweg rijdt. Je kunt ze in 5000km verslijten als je een paar rondjes 'Ring' pakt, of er 150Dkm mee doen- puur snelweg.

Of als je tussendoor een keer meedoet aan een Skoda Rijtraining, 30k minder... : Ben in elk geval voor de 120k beurt toe aan nieuwe schijven en blokken vóór.
 

Adoks

Senior Member
Ik doe altijd 30.000km in long life modus. Lampje gaat nooit eerder aan. De achterremblokken zitten er ook al 180.000 km op. Ik meet ze iedere beurt op met een micrometer en die dingen slijten niet ;) Voor is wel vervangen ergens voor 130.000 km. De tweede set is nog lang niet op en de auto heeft nu 184.000 gereden.

Wij rijden ook alleen lange stukken, dus die paar keer per rit dat we remmen stelt niet zo veel voor.
 
Bovenaan Onderaan