Onderhoud

:jaja: Beste leden,heb vandaag onze wagen zijn onderhoud gedaan (Fabia 1.4 TDI PD - 116000 km),Olie vervangen , oliefilter, mazoutfilter,koelvloeistof afgelaten en vervangen,VAG COM uitgelezen,luchtfilter, Na het lezen van het serviceplan zal onze distributieriem binnenkort vervangen worden ( door dealer). Ook stond er in het serviceplan iets van vervangen oliefilter haldexkoppeling ... , heeft onze auto dit ook ? Heb van de onderzijde een foto genomen , vermoedelijk de oliekoeler ... klop dit ? en die zwarte dop is dit ook een filter ..? Alvast bedankt voor jullie reacties, groetjes Steven 002.jpg

polf

Senior Member
Haldex olie is alleen voor 4motion modellen. Bij de achteras zit de inschakel koppeling waarvan de olie iedere 60k verwisseld moet worden. Ik gok dat jouw fabia geen 4x4 is?

Zwarte dop waar je tegen aan kijk is als het goed is de onderkant van de oliekoeler onder je oliefilterhuis. Niet verder aanzitten want daar zit niets in wat je periodiek moet wisselen/schoonmaken.

Greetz Polf

Joske

Forumguru
Voor de Fabia 1.4 TDI PD is de distributieriem toch pas op 150.000 km? (ale, ik laat die van mij ook wel wat vroeger doen, op 135.000..)

KWc

Lid
Voor de 1.4 TDI PD (AMF) staat de wisseltermijn op 120.000 km
Veel plezier ermee: mijne zit op 230k en is net ingereden.

Bovenaan Onderaan