Onderhouds interval Skoda O2 combi 1.2 TSI

newwolf84

Forumguru
Goedemorgen forummers,

De meesten weten inmiddels wel dat ik nu in het bezit ben van een O2 combi 1.2 TSI. Benzine dus.

Deze auto is een ex leaser en heeft netjes de beurten gehad volgens de officiele fabrieksnormen.
Echter ia dit met een long life interval. Aangezien wij krap aan 13.000 km per jaar rijden wil ik deze om zetten naar een vast interval van 15.000 km per jaar en dan weer een beurt.
De auto heeft inmiddels 153.000 km gereden.

wat is nu de 1e volgende onderhoudsbeurt ? een kleine of een grote ?
Moet ik nu van de huidige km stand uitgaan om weer in het gareel te lopen ?
Dus om de 15.000 olie wissel, groot onderhoud om de 30.000 ( dus bij 183.000 km )
Bij een km stand van 124.853 ( 02-06-2014 ) is de remvloeistof vervangen en volgens het boekje heeft hij een grote onderhoudsbeurt gehad. Dit zou dan weer in april 2016 moeten ?

Betreffende het airco onderhoud, dit zie ik nergens. Wat wordt hier voor aanbevolen ?

De aflevering is gebeurd door een autobedrijf waar de verkopende partij zaken mee doet. Dit is een Opel garage. Het boekje is wel afgestempeld maar geen officiele skoda stempels uiteraard. Klopt het dat ik dan de mobiliteitsgarantie nu ook kwijt ben ?

Graag jullie advies/mening.

Rosinfield

† In Memoriam
Interval is om de 30000 of eens in de twee jaar, als je er dan onder zit. Airco kan dacht ik bij zomer/wintercheck (gratis voor verrassend Skoda leden, al heb ik dat pasje nooit hoeven laten zien)

ertromp

Forumguru
Remvloeistof 2 jaarlijks doen
De eerste beurt die je nu gaat dien is dan de kleine (15.000) beurt.
De volgende die in 2016 wordt dan de grote beurt dus de 30K werkzaamheden.
Wel jaarlijks onderhoud doen met de kilonetrages die jij maakt per jaar en is ook beter voor het TSI blokkie.
Stap af van die longlife 0W30 zooi en ga voor bijvb een 5W40 van de juiste specificaties.
Ie gratis check is alleen een controle op temperaturen.
Laat 1x in de 3 jaar het systeem aftappen en vullen met de juiste hoeveelheid koelmiddel

newwolf84

Forumguru
Trouwens enig idee hoe het zit met de mobiliteitsgarantie ?

De aflevering is gebeurd door een autobedrijf waar de verkopende partij zaken mee doet. Dit is een Opel garage. Het boekje is wel afgestempeld maar geen officiele skoda stempels uiteraard. Klopt het dat ik dan de mobiliteitsgarantie nu ook kwijt ben ?

newwolf84

Forumguru
Concluderend dan zijn we die nu kwijt...maar goed dan hebben we de ANWB nog. Niet dat ik gebruik van wil maken, maar toch...

ertromp

Forumguru
Als je weer onderhoud doet bij de Skoda dealert zal die het boekje weer af stempelen met mobiliteit garantie. Nu zit je dus zonder

newwolf84

Forumguru
ow oke, dus als ik het goed begrijp dan zit ie nu zonder maar als er weer onderhoud is gepleegd door een Skoda dealer dan zit het er weer op ?

ertromp

Forumguru
Ja veel dealerts zijn bereid als de auto weer bij hen voor onderhoud komt die Mobiliteit garantie af te stempelen. Neem contact op met de dealert bij jou in de buurt en leg de vraag voor

louigi58

Senior Member
Ik weet dat Wealer de boekjes niet afstempelt met de mobiliteitsgarantie stempel, dit staat centraal geregistreerd. Ik miste nl het stempel.

CDK

Forumguru
wat betreft de airco, daar wordt bij de dealer alleen maar gecheckt of er koude lucht uit de roosters komt, maar een echte airco beurt is aan te raden minimaal eens per 2 jaar :jaja:

Bovenaan Onderaan