Onderhoudsboekje

Nadat ik mijn octavia had gekocht bij Bosch Car Service kwam ik er achter dat in mijn octavia het onderhoudsboekje van Skoda ontbreekt. Wel zit er een nieuw onderhoudsboekje van Bosch Car Service bij. Nu weet ik toevallig na enig speurwerk waar de wagen vandaan komt en wat de onderhoudshistorie ongeveer is. Maar ik wil eigelijk met mijn onderhoud naar de Skodadealer en dan ook weer meedoen met de mobiliteitsservice(bosch heeft dit ook). Moet ik dan een nieuw onderhoudsboekje aanvragen en heb ik na een onderhoudsbeurt dan wel recht op de mobiliteitsservice of moet de auto een orgineel volledig afgestempeld serviceplan hebben.:ahum:

adjego

Actief lid
Als de laatste beurt dan weer door een skoda dealer gedaan wordt, krijg je gewoon weer mobiliteitsgarantie.

Noord26

Forumguru
Bij mijn vorige auto (Swift van 8 jaar oud) kreeg ik na aankoop (particulier) gewoon weer mobiliteitsgarantie toen ik hem een beurt liet geven bij de dealer.
Daarom ga ik er vanuit dat het voor alle merken geldt. De garage bekijkt toch immers alle onderdelen en hangen er dan het predicaat 'ok' aan, cq. 'ok' voor mobiliteitsgarantie. "Wij staan achter onze onderhouds activiteiten", is wat in mij opkomt. Dat is onafhankelijk van eerder onderhoud. Bij elke beurt moeten onderdelen op slijtage gecontroleerd worden. Nergens kan men uitgaan van de vorige onderhoudsbeurt, omdat er van buitenaf te veel invloeden zijn welke een onderdeel snel tot defect kunnen laten lijden.

VEEJAY

Forumguru
Ik heb er vorig jaar over gepost, de antwoorden van de Skodadealer (wel garantie) en PON (geen garantie) waren niet hetzelfde. Hierdoor nam ik maar niet het risico en ben ik maar ANWB lid geworden.

Rallye

Forumguru
Citaat uit de folder: "Om aanspraak te kunnen maken op de Mobiliteitsservice dienen onderhoud en reparaties volgens fabrieksvoorschriften en door een officiële Škoda Service Dealer te zijn uitgevoerd, met de stempels in het Serviceplan als bewijs."

Het lijkt mij dus dat je na één keer "vreemdgaan" de mobiliteitsgarantie kwijt bent. Of je moet de beurt nogmaals door de Skodadealer laten doen om de begeerde stempel te krijgen.

adjego

Actief lid
Je bent zelfs na vreemdgaan bij het nog hebben van fabrieksgarantie, niet eens je garantie kwijt. Zolang de auto maar is onderhouden volgens de voorschriften van de fabrikant. Dit is allemaal wettelijk vastgelegd.

Bovenaan Onderaan