Onderhoudsinterval Octavia Scout 2.0 TDI modeljaar 2011

Hallo forumleden. Ik ben net nieuw hier en zit net een vraagje:

Wij overwegen de aanschaf van een jong gebruikte Octavia Scout 2.0 TDI (modeljaar 2011) maar willen de kosten graag vooraf inzichtelijk maken.
Na enig gegoogel weet ik het nog steeds niet hoe het onderhoudsschema van dit model er uit ziet, toch een kostenpost om rekening mee te houden weet ik inmiddels uit ervaring.

Is hier iemand die me op weg kan helpen?

Longlife onderhoud, om de 30.000km een beurt. Kosten bij de Skoda Dealer als ik me niet vergis rond de 350 euro. Dus geen grote en kleine beurten

Cool!! Da's snel ;)

Dank voor de info. Wel pittig geprijsd die beurten..:smiley29:
Afijn, da's altijd nog goedkoper dan de twee wagens die we nu moeten onderhouden.

Als het wat wordt met de Scout plaats ik hier een berichtje

hemi24

Forumguru
Inderdaad een hele mooie auto!!!

1 ding snap ik niet: wel de meerkosten (o.a. verbruik) van een scout voor lief nemen, maar vervolgens vallen over een beurtje die omgerekend 1 a 2 cent de km kost..?!?

Ik zou zeggen: gewoon doen!!!

Ik zou zeggen: gewoon doen!!!
Is al gedaan!! :yeah:

De meerkosten van verbruik waren al ingecalculeerd om dat we graag een 4x4 wilden. Maar ook wilden we graag een beetje kosten besparen, 't is toch crisis tenslotte.:smiley29:. Daarom wilde alles zoveel mogelijk vooraf inzichtelijk maken.

Onze gekozen wijze van besparen: Van twee benzine-auto's waarin we gezamenlijk pm 35000 km rijden naar één diesel. Zonder de cijfers hier te noemen:

Duurder:
  • Wegenbelasting
Goedkoper:
  • Brandstofkosten
  • Verzekeringspremie
  • Afschrijving (hopenlijk)
Vraagteken:
  • Onderhoud
maar vervolgens vallen over een beurtje die omgerekend 1 a 2 cent de km kost..?!?
Het bedrag wat voor een beurt genoemd werd is (iets) meer dan we voor de twee benzine-auto's kwijt waren, dat deed ff de wenkbrauwen fronsen. Maar het was nog geen reden om het project af te blazen, ook de factor LEUK speelt mee.

Al met al is het een stevige investering maar besparen we voldoende om een paar keer per jaar lekker uit eten te gaan:laugh:

Overigens monitor ik altijd het gebruik van onze auo's nauwkeurig met een zelf ontwikkeld tooltje, tzt zal ik dat hier voor jullie beschikbaar stellen.

hemi24 zei:
haal a.u.b. wel die lelijke stripjes van de koplampunits... :shocked:
:xyxthumbs:
Dat was ik zeker van plan!! Als iemand weet hoe dat schadevrij gaat lukken mag hij/zij de strips gratis houden:grin:

Dat boze vind ik niet bijzonder fraai, net als als het verwijderen van alle emblemen aan de achterkant door de vorige eigenaar. Ik blijf liefst zo dicht mogelijk bij de oorspronkelijke uitgave, gewoon kwestie van persoonlijke smaak. Dus als iemand nog zo'n kenmerkend Scout- embleempje op zolder heeft liggen houd ik me aanbevolen.:cool:

2012-09-11_164804.jpg

Dank!! Ik heb al even contact met ze gehad. Sturen ook alles naar NL tegen meerkosten.

Ondertussen heb ik ook een lijntje naar het geboorteland van de Scout gelegd. Als daar meer bekend van wordt en het betrouwbaar overkomt, plaats ik dat hier

Zo.. Na lang wachten is 'ie weer een stukje dichter bij het origineel
20120930_182713.jpg
En nog een ander klein detail toegevoegd:cool:

Bovenaan Onderaan