Onderhoudsproducten injectie en motor

Status
Niet open voor verdere reacties.
Iemand ervaring met onderhoudsproducten die beweren dat ze de injectie schoonmaken, kleppen en zuigers enz...

Kortom, gewoon in de tank gieten.

Werkt dit? Is er merkbaar verschil aan de prestaties van de wagen?
 

purk

Senior Member
ze zeggen van wel, maar het is wel van belang dat je wel weet wat de storing/vervuiling is.

Injector reiniger kun je er in doen maar als je last hebt van koolafzetting op je kleppen, zuiger of zuigerveren dan heeft dit dus geen zin en zal het niet helpen.

Zoals een injector reiniger heb je voor in je tank, om olie/koolafzetting te verhelpen/reinigen zul je bij je olie ( in de motor) moeten doen en daar zul je voorzichtig mee moeten zijn.

Ik gebruik nog wel eens reinigers van FORTE, die hebben voor elke vervuiling wel een middel maar je moet wel weten wat je waarvoor gebruikt en hoe.

Gasklephuis hoef je volgens hun niet te demonteren alleen maar inspuiten, inlaten werken en klaar, maar uit ervaring weet ik dat het super werkt alleen moet je wel even het huisje demonteren en met een kwast en doeken toch flink schrobben om de koolresten te verwijderen.

De produkten om de motor inwendig te reinigen werken goed maar vraag advies van iemand van het product zelf die, weten vaak uit ervaring hoe je het product het beste kunt gebruiken.
 

higgy

Forumguru
Mijn ervaring met (wat oudere) auto's met wat hogere km-standen (div. Xantia's) met lichte koolafzetting en onregelmatige loop, met het toevoegen van Wynn's injectiereiniger (voor diesel dan wel benzine) is zeer positief. Een flesje Wynn's op een halfvolle tank brandstof, een flink stuk rijden met wisselende snelheden en wat hogere toeren, en diverse malen een aanzienlijk rustiger lopende motor gehad. De werking is ook heel simpel: er zit o.a. kerosine in, en dat brandt aanzienlijk heter dan diesel of benzine. Het brandt dus ook de afzettingen weg. Aangezien het een mix met benzine of diesel is (vandaar die halfvolle tank) en je het eenmalig doet brengt het geen schade te aan je motor.

Meuk als Slick50 moet je echt niet aan beginnen. Olie-additieven dus. Die leggen een dun laagje op de wanden van je cilinders waardoor de wrijving minder zou worden. Nee: ze verhinderen dat olie (smeermiddel) zich aan de wanden kan hechten, dus ze verminderen de soepele beweging van je zuigers.
Rotzooi, wat de optimisten ook zeggen.
 

joergarms

Senior Member
Ik ben ook bekend met Wynns, heeft bij mij in ieder geval nooit negatieve effecten gehad. Kan ook niet spreken van positief, maar ik gebruikte het eigenlijk meer als "beter voorkomen dan genezen middel", vandaar geen verschil.
En zoals al geschreven, al die zooi die je motor zogenaamd soepeler en vooral zuiniger laten draaien, laat het alsjeblieft links liggen, troep!!

Mijn oude Nissan PAtrol 3.3 d van 1983 trakteerde ik in de winterperiodes altijd op een slokje benzine in de dieseltank, dat maakte het starten net even makkelijker en door de ruime vermenging kan dat geen kwaad voor de motor. Maar dan hebben we het wel over een behoorlijk oude en vooral zeer robuuste motor, met de huidige diesels zou ik zoiets niet doen!!
 
Iemand ervaring met onderhoudsproducten die beweren dat ze de injectie schoonmaken, kleppen en zuigers enz...

Kortom, gewoon in de tank gieten.

Werkt dit? Is er merkbaar verschil aan de prestaties van de wagen?

Shell beweert dat V-power het injectiesystem en verbrandingsmotor reinigt. Heb begrepen dat dit echt werkt.
Vroeger nog wel eens injectiereinigers van Tunap, CRC en Wynn's gebruikt. Positieve ervaring; als een motor bij een bepaald toerental iets inhoudt kan dit duiden op vervuilde injectoren en dit kreeg ik weg met een dergelijk product.
Laatste 10 jaar geen last meer van gehad. Wel nog een busje dat ik nog had preventief in de Saab gekiept toen ik 'm net had. Reed als een zonnetje. Nu even niet want dynamo wordt gereviseerd (mag wel na 376.500 km).
 

Fabia

† In Memoriam
Daar wordt ook voor gewaarschuwd omdat niet meer te doen. De huidige dieselmotor kan daar niet meer tegen.
 

purk

Senior Member
je bedoelt, een slokje benzine in je diesel........NEE doe dat bij een tdi niet, dat gaat zeker fout.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan