Onderstel Volkswagen klappert....

Octaviaapeldoorn

Actief lid
Dit is volgens mij het zelfde probleem als wat wij hebben

Onderstel Volkswagen Golf klappert
Verschillende versies van de Volkswagen Golf VII kunnen een klapperend geluid vertonen bij het onderstel.
onderstel-volkswagen-golf-klappert.jpg

Volkswagen erkent het probleem en laat de betreffende auto’s repareren. Het gaat om versies met motorvermogens vanaf 122 pk.
Alle versies van de Volkswagen Golf VII met een vermogen vanaf 122 pk beschikken over een aangepaste variant van het MQB-onderstel, waarbij andere schokbrekers worden gemonteerd. Bij deze versie kan een klapperend geluid de kop opsteken. Het gaat om auto’s die in 2012 geproduceerd zijn, verklaart een woordvoerder van Volkswagen.

Het mankement heeft volgens Volkswagen geen invloed op de veiligheid van de auto’s. Het wordt veroorzaakt door de bodemklep van de schokdempers. Om het te verhelpen, moeten de dempers aan de achterkant vervangen worden.

Volgens Volkswagen-importeur Pon zijn er in Nederland tot op heden slechts bij een handvol auto's schokbrekers vervangen vanwege dit probleem.
[iframe name="google_ads_iframe_/4442/P4442.Nu.nl/auto.artikel_2" width="336" height="285" id="google_ads_iframe_/4442/P4442.Nu.nl/auto.artikel_2" src="javascript:"[/iframe] upload_2014-5-19_15-47-38.gif
"Na het constateren van dit mankement is de productie aangepast. Auto’s van vóór deze aanpassing waarbij het probleem zich voordoet, kunnen kosteloos gerepareerd worden bij de dealer", aldus de woordvoerder van Volkswagen Nederland

Michel

Forumguru
Ik stel dan mezelf meteen de vraag: Kan dit geklapper dan hetzelfde effect hebben bij de Octavia III, waarbij verschillende berijders klagen over druk op hun oren?

MaRco2

Forumguru
Komt me allemaal niet bekend voor. Gaat in het geval van de Golfjes om 2012 auto's, dus daarna zou er niets aan de hand zijn (daarna slaat dus dan ook op de 2013 introductie van de Octavia III).

Cordoba

Forumguru
Ik stel dan mezelf meteen de vraag: Kan dit geklapper dan hetzelfde effect hebben bij de Octavia III, waarbij verschillende berijders klagen over druk op hun oren?

Volgens mij is in het topic daarover al naar voren gekomen, dat de oorzaak ligt in de achterklep en de afstelling daarvan.

CDK

Forumguru
En wat ik gelezen heb, is bij degenen met Eibach verlagingsveren het probleem niet of in mindere mate aanwezig, misschien omdat de standaard dempers dan op een ander punt belast worden? Ik denk namelijk dat het probleem met een gemodificeerde demper dan wel een ander merk en type dempers het probleem volledig opgelost zou kunnen zijn.

O3-Rider

Senior Member
Klep en onderstel zijn 2 problemen. Mijn klep is stukken minder geworden na het aandraaien van de rubbers.
Maar mijn onderstel kleppert nog steeds op bepaalde wegen.

Ronnie

Forumguru
Ze hebben het dus ook over een klep/ventiel in de achterschokbrekers, dus niet de gasdempers van de achterklep......

Bovenaan Onderaan